Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, Mei 08, 2012

Kediaman Irene Fernandez dipecah, disamun oleh penjenayah rakyat Indonesia!!!

Kejadian rumah kediaman yang kerap diceroboh dan kemudiannya dipecah masuk oleh penjenayah kebanyakannya dilakukan oleh warga asing yang berada di negara ini yang tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah.

Dan jika dilihat dari pecahan negara, penjenayah yang melakukan kesalahan tersebut sebahagian besarnya  terdiri daripada rakyat Indonesia manakala sebahagian kecil saja yang melibatkan rakyat dari negara lain.

Di Malaysia, sasaran utama para penjenayah warga asing ini untuk melakukan kegiatan jenayah mereka adalah rumah-rumah mewah milik golongan yang berada ataupub golongan profesional yang dikenalpasti gemar menyimpan wang serta barang-barang kemas yang bernilai jutaan ringgit didalam bilik tidur mereka.

Apa lagi orang seperti Irene Fernandez yang datang dari suku kaum yang suka memakai dan juga mengumpul barang perhiasan diri maka sudah tentulah beliau lebih mudah terdedah kepada ancaman jenayah.

Mari kita bayangkan jika suatu masa nanti rumah kediaman Irene turut menjadi mangsa apabila dipecah masuk oleh penyamun rakyat Indonesia dan seterusnya dirompak segala barangan berharga dalam rumah milik mereka dan bukan itu saja malah Irene sendiri juga telah diikat kaki dan tangan lalu beliau dirogol dan diperkosa secara bergilir-gilir oleh para penjenayah...

Dan apakah bentuk tindakan yang bakal Irene ambil sejjurus selepas itu? Apakah pertama sekali dia akan membuat laporan polis yang sebelum ini telah menjadi bahan fitnah kumpulan mereka?

Tiada ulasan:

Arkib Blog