Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Mei 10, 2012

Telah tertulis!! malapetaka setiap kali rakyat Indonesia menghina Malaysia

 Seolah-olah seperti telah tertulis bilamana setiap kali negara kita menjadi sasaran kutukan serta penghinaan oleh sesetengah rakyat republik Indonesia hanya kerana khabar-khabar angin yang belum tentu sahih lagi kebenarannya maka pada setiap kali itulah juga wilayah tertentu di dalam negara mereka akan ditimpa berbagai-bagai musibah alam seperti gunung meletus, gempa bumi, banjir kilat, tanah runtuh dan terbaru apabila pesawat Sukhoi Super Jet 100 yang jatuh terhempas di kawasan Gunung Salak, Kecamatan Pamijahan, Kabupaten Bogor.
 Malapetaka yang berlaku dalam masa kumpulan Komando Pejuang Merah Putih sedang memperjuangkan perkara yang sebenarnya hanya direka-reka bertujuan untuk memburuk-burukkan nama negara Malaysia.
Walaupun pandangan ini hanya seperti satu tanggapan atau satu teori sahaja tetapi kalau diperhatikan dari beberapa kejadian bencana yang menimpa wilayah-wilayah tertentu di Indonesia sebelum ini ianya terjadi pada setiap kali rakyat Indonesia bangkit berdemonstrasi membantah Malaysia, mengutuk negara ini semahu-mahu mereka hanya kerana perkara yang remeh temeh.

Adakah kejadian-kejadian yang berlaku secara kebetulan seperti itu boleh diibaratkan sebagai satu peringatan daripada Tuhan kepada segelintir rakyat Indonesia agar mereka kalau seboleh-bolehnya memelihara hubungan antara Indonesia dengan Malaysia sebaik yang mungkin di samping menghindarkan perasaan dengki dan iri hati.

2 ulasan:

KAPAKTAJAM berkata...

Perlu di Ingat bhw Malaysia adalah "BUMI TANAH JAWI" Insya Allah dgn Qudrat & Iradat Nya, Nagara Tanah Jawi ini akan mengambil alih Pemerintahan Dunia. Ia menjadi pusat segala-galanya dan di perintah dibawah Kerajaan Beraja Mutlaq. Tunggu dan lihat, ini bukan omongan kosong dan dongeng, sesiapa yg mengambil jln meng Esa Kan Allah tanpa menyekutukanNya, akan dapat melihat dgn jelas hakikat ini. Oleh itu, wahai rakyat Malaysia yg beriman, jagai lah bumi bertuah ini... Demi Allah dan Rasul, Negara ini sentiasa dijagai oleh para2 Wali Allah.... banyakkan wirid dan mengabdikan diri pd Nya.- Amin Ya Rabbal Alamin.

hilbert berkata...

Harap-harap ada kebenarannya..

Arkib Blog