Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, April 15, 2012

Pelarian PTPTN bina khemah dalam bandar elak bayar hutang !

 Ketua pemberontak PTPTN, Adam Adli bersama rakan kelihatan duduk keletihan sementara menunggu nasi bungkus yang akan dihantar sekejap lagi oleh pihak penganjur.

Gara-gara enggan membayar balik pinjaman yang hanya memerlukan mereka menjelaskan 5.4% dari wang yang diterima di mana kerajaan menanggung subsidi yuran sebanyak 85% - 95% menyebabkan pemberontak pimpinan Adam Adli sanggup bergelandangan, berlapar serta berhujan di tengah-tengah bandaraya...
Ini dia rupa bentuk khemah-khemah yang didirikan oleh para pemberontak PTPTN yang cuba lari dari membayar hutang mereka yang masih tertunggak mahupun yang masih lagi belum dilunaskan...

Mereka ini dulu sebelum menandatangani perjanjian pinjaman dengan pihak PTPTN adalah sangat mustahil tidak memahami semua terma ataupun sebarang pra-syarat sebelum pinjaman masing-masing diluluskan.

Tetapi kenapa setelah wang pinjaman yang diluluskan bagi membiayai yuran pembelajaran mereka itu sudah diterima dan dibelanja dan mungkin juga sudah kehabisan baru nak mengata itu dan ini tentang PTPTN konon menipu, zalim, kejam dan sebagainya?

Kenapa dulu sebelum memohon pinjaman daripada PTPTN tidak terlebih membuat pertimbangan yang bijak dan sewajarnya samada mahu meminjam ataupun sebaliknya ataupun kenapa tidak buat saja pinjaman dari agensi-agensi kewangan seperti bank-bank dan lainnya?

4 ulasan:

JoN berkata...

diaorg ni dh la blaja malas, komplen kuat plak tuh.. elok depa ni pi somalia br tau langit tu tnggi mana..

anamas berkata...

INILAH NASIB ANAK MELAYU...TAK ADA KERJA LAIN. YANG TAHU HANYA MELAYUKAN DIRI SENDIRI.DEPA NI JENIS MANUSIA YANG TAHU APA ERTI BERKORBAN.SEMUA NAK FREE SAJA.ELOK SANGAT SUMBAT DALAM PENJARA SAJA.DAPAT MAKAN FREE...(TAPI FREE SEX TAK ADALAH DALAM PENJARA.)

COLTORAS berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
hilbert berkata...

Mahasiswa jenis ini telah menyebabkan nama baik mahasiswa keseluruhannya menjadi tercemar

Arkib Blog