Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Februari 19, 2012

Aiyaaa!!!..ini macam ka wakil rakyat DAP Sarawak buat kerja untuk rakyat ?


Wakil-wakil rakyat daripada DAP Sarawak sangat peliklah. Dulu waktu belum menang dan belum lagi dilantik jadi wakil rakyat bolehlah mereka buat kerja macam tu tetapi sekarang ada di antara mereka sudahpun bergelar Yang Berhormat di kawasan yang mereka menang bertanding menentang calon BN tetapi masih lagi sehingga kini buat kerja macam pembangkang aduhai, aduhai, aduhaiiiiii!!!!!

Hari-hari keluar rumah turun cari tempat yang berlubang-lubang, jalan pecah sana sini, air bertakung tempat nyamuk membiak terus panggil wartawan dari 'newspaper' suruh ambik gambar mereka kat sana sambil tunjukkan BN tak jaga dan tak selenggara tempat tu...aiyaaa...apa macam ini macam boleh jadi wakil rakyat Yang Berhormat ka?

Kalau macam tu, saya pun boleh jadi Yang Berhormat, jalan pusing sana sini dalam kawasan DUN atau Parlimen yang saya wakili dan masih lagi nak persalahkan pihak BN apabila ada terjumpa kawasan-kawasan yang dalam keadaan tidak terjaga atau yang perlukan perhatian wakil rakyat.

Yang saya hairan, contohnya wakil rakyat daripada DAP bagi kawasan Pujut Miri Sarawak ini, YB Dr. Fong Pau Teck. Itu kawasan telah dimenangi beliau atas tiket DAP semasa PRN Sarawak ke-10 tahun lepas dan kawasan itu telahpun diwakili beliau termasuk apa jua permasalahan rakyat di dalamnya dan segalanya memerlukan sentuhan beliau untuk mencari penyelesaian sekira timbul sebarang masalah yang melibatkan kepentingan rakyat di dalam kawasan DUN yang beliau wakili.

Kenapa masih lagi nak minta bantuan pihak 'newspaper' menyiarkan di akhbar pasal tempat-tempat yang sebegitu sedangkan sebagai wakil rakyat itulah tanggungjawab beliau untuk menyelesaikannya. Beliau perlu ingat bahawa beliau adalah wakil rakyat di situ dan tidak sepatutnya berlaku beliau pula yang panggil pihak 'newspaper' minta disiarkan keadaan sedemikian di dalam surat khabar-surat khabar tertentu kononnya terbiar tanpa perhatian padahal itu adalah dalam kawasan DUN beliau sendiri,,,aduhaiiiiii!!!!

Sendiri punya kawasan sendiri mahu komplen kah YB...ada ka itu macam jadi wakil rakyat he he he....
Posted by Picasa

1 ulasan:

me no name berkata...

1 word ........ STUPID ..... Hahahahahha

Arkib Blog