Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, September 18, 2011

Tukar Jalur Gemilang: KDN nak buat macam mana lagi dengan Manoharan?

Belum selesai lagi isu komunis yang ditimbulkan oleh Mat Babun, kini timbul pulak isu baru yang sengaja dibangkitkan oleh ADUN Kota Shah Alam, Mayat Manoharan apabila dia mencadangkan untuk menukar imej bendera Malaysia Jalur Gemilang sedia ada kepada yang baru.

Ini satu perkara yang sangat sensitif sebab melibatkan maruah negara dan tindakan Mayat Manoharan itu sama seperti mereka-mereka yang pernah menterbalikkan Jalur Gemilang dan wajar dikena tindakan undang-undang yang keras. Blogger Kickdefella pernah berdepan dengan tindakan undang-undang kerana terlibat dalam kes menghina Jalur Gemilang...begitu juga dengan Namewee yang pernah menghina lagu 'Negaraku'....tu masa Akta ISA masih berdenyut agak kuat.

KDN apa cerita, Akta ISA dah nak dihapuskan...DS Najib dah umum dah...ISA akan dimansuhkan...jadi bermakna DS Hisham selaku Menteri KDN dah tak ada senjatalah untuk bertindak ke atas Mayat Manoharan tu. Dulu sebelum Akta ISA diumumkan untuk dimansuhkan, kira masih aktiflah tapi DS Hisham memangpun tidak mahu menggunakannya, contohnya dalam isu komunis yang dicetuskan oleh Mat Babun baru-baru ini.

Saya juga tengah pening kepala, fikir kerajaan BN ni, nak buat macam lagi dengan Mayat Manoharan tu. Tadi tengok dalam TV wajah TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin macam pucat saja ketika mengulas tindakan kurang ajar ADUN Kota Shah Alam itu dan begitu juga dengan DS Hisham, cakappun tah apa yang terkeluar mahu tepis desakan daripada Mat Babun yang mahu DS Najib segera kasi lepas semua tahanan ISA serta mohon segera mohon maaf...alahai...dia cakap tak nak layan Mat Babun tu lagi...

Apa dah jadi...ramai bloggers pro-BN yang sokong kerajaan sebelum ini untuk mempertahankan Akta ISA...tup, tup...BN sendiri juga yang kasi lepas...apalah...kenapa takut sangat dengan puak-puak Pakatan Haram tu? ...kalau sekadar mahu Malaysia muncul menjadi sebuah negara yang paling demokrasi di dunia ini apesal pula terpaksa mengorbankan Akta ISA untuk mencapai tujuan itu.

Tak risau ke kita semua kalau suatu hari nanti Malaysia akan dikenali sebagai sebuah negara yang paling demokrasi di dunia namun dalam pada itu sebagai satu negara yang paling tidak selamat dan stabil kerana selalu berlakunya keadaan yang genting akibat kebebasan yang melampau diberikan oleh pemerintah?

Cuma apa yang boleh saya katakan kepada ADUN Kota Shah Alam itu ialah, kiranya benar dia merasa malu melihat bendera Malaysia Jalur Gemilang, tak perlulah bermimpi nak tukar apapun bentuk, warna dan sebagainya apa yang ada pada Jalur Gemilang sebaliknya kalau YB Kota Shah Alam itu rasa dia tidak boleh menerima keadaan sedemikian maka elok dia keluar saja dari negara Malaysia, pindah saja ke negara mana yang dia sendiri fikir boleh memberi kehidupan yang lebih baik berbanding dengan apa yang dia dapat dalam Malaysia.

3 ulasan:

Jeffry berkata...

SALAM BRO..MANO BKN RAKYAT MESIA TAPI WARGA PARIA. SENGAJE NAK HINA INSTITUSI DI RAJA DENGAN MERENDAH2KAN MARTABAT JALUR GEMILANG!. DIA SEDAR DIA DUDUK NEGARA MANA?. HARKKK PTUIHHH!! KEHKEHKEH

Malaysian News today berkata...

Dear tuan, saya mengaitkan laman web anda.Saya berharap anda tidak keberatan untuk menghubungkan saya kembali.
ini laman web sayahttp://malaysiannewstoday.blogspot.com/

Malysiannewstoday: Terima kasih..

hilbert berkata...

Salam,
itulah bro...apakah yg undang2 yg bakal dikenakan oleh KDN terhadap petualang negara yg sekor tu...hmmmm

MNT,
Terima kasih..dan sy akan pautkan laman web anda disini :)

Arkib Blog