Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, September 18, 2011

Bagaimana DS Hisham nak bersilat tanpa keris ye?

Akta ISA yang digubal khas untuk Kementerian Keselamtan Dalam Negeri kini sudahpun diumum akan dimansuh atau dihapuskan terus. Pengumuman dibuat oleh PM Datuk Seri Najib pada malam 15 September lalu iaitu dalam satu perutusan menyambut Hari Malaysia yang ke-48/54.

Akta baru belum lagi digubal jauh sekali hendak dibahaskan di Parlimen. Jadi kalau Akta ISA telah diumumkan hendak dimansuhkan tentu ramai pihak yang dah tak sabar-sabar agar akta berkenaan akan segera dihapuskan. Pasti mereka selepas ini menggesa PM segera berbuat demikian walaupun sedar akta baru belum lagi wujud.

Tapi kalau PM tak berdaya nak menahan kehendak pihak Pakatan Haram itu nanti, maka akta ISA terpaksa jua dihapuskan sebelum sempat akta baru digubal serta diluluskan dalam Parlimen, apakah yang akan terjadi dengan KDN dibawah DS Hisham? Kiralah berlaku sesuatu perkara yang tidak kita ingini gara-gara perbuatan para petualang negara dalam tempoh akta ISA telah dimansuhkan sementara dua akta baru belum lagi siap... nanti Datuk Seri Hisham nak kuatkuasakan undang-undang apa agaknya? :(

1 ulasan:

whiteorange berkata...

Bro Hisham boleh bersilat dengan telanjang bogel agar balak dia boleh digunakan sebagai senjata....

Arkib Blog