Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, September 06, 2011

Debat KJ-Mat Sabu: Mat Syabun hilang pelir lalu kibar bendera putih!!!

Debat di antara Ketua Pemuda UMNO YB Khairy Jamaluddin dengan Timbalan Presiden Parti Komunis SeMalaysia (PAS) Mohamad Sabu atau Mat Syabun adalah cadangan yang datangnya daripada pihak PAS sendiri iaitu kerajaan PAS Kelantan dan bukannya kemahuan oleh YB KJ ataupun idea daripada UMNO/BN.

Debat itu berkenaan dengan pengiktirafan oleh Mat Syabun kepada anggota pengganas komunis serta talibarut mereka yang terlibat dalam serangan ke atas Balai Polis Bukit Kepong lebih kurang 61 tahun yang lampau. Mat Syabun mengangkat pengganas-pengganas komunis serta talibarut mereka sebagai wira dan hero negara dan menganggap mereka sebagai pejuang kemerdekaan negara.

Berbalik kepada cadangan debat antara KJ dengan Mat Syabun, malang sungguh...belum apa-apa lagi Mat Syabun yang dipilih oleh pihak PAS untuk berdebat dengan KJ berhubung dengan isu kontroversi yang dicipta olehnya sendiri awal-awal telah mengaku kalah lalu mengibar bendera putih sebagai tanda berundur seraya menyerahkan tugas berdebat dengan KJ itu kepada Pemuda PAS Johor.

Berita selanjutnya di Utusan Malaysia .

4 ulasan:

Jamaludin berkata...

Mat Sabun bukannya golongan manusia yg cerdik. Dia hanya pandai mengata org saja tanpa ada bukti kukuh. Kaki pembohong. Org gila kuasa. Baru Guan Eng kominis beri jawatan Ahli Lembaga Pengarah PBAPP dah rasa diri termakan budi. Mulanya angkat pelir kominis. Malulah pada diri sendiri yg jelas menunjukkan terlalu gila kuasa tetapi mengata org lain. Ptuiiiih!!!! Manusia bangsat.

hilbert berkata...

Alasan Mat Syabun tidak mahu berdebat dgn KJ tak masuk akal...kononnya KJ tak setaraf dgn beliau..waduhhhh...Mat Syabun ingat dia tu sape..jangan dia pandang rendah pada KJ

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..MAT SABUN PUNYE TELOW SUDAH MASUK DALAM. BILA X DPT JWB DIA MINTAK ORG LAIN TLG PANCUTKAN DIA. MMG TIMBALAN PRESIDEN PAS BAPOK LA MAMAT NIH. BAKAL JADI HABUAN ANUWAR X LAME LG. TU PUN KLU ANUWAR ADE NAPSU TNGOK MUKE DIA LAA KEHKEHKEH

hilbert berkata...

Salam Jeffry,
agaknya Mat Syabun dah tukar jantina eh...hehe,,,mana tau dia p Bangkok nun...kata nak ubah sejarah..tapi kena ubah jantina dulu ;))

Arkib Blog