Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Ogos 08, 2011

Mr. Bean & Din Puduraya sepakat saman KPN, polis & Kerajaan Malaysia !

"Tangkapan ini memberi gambaran yang salah tentang kami. Oleh itu, kami menuntut ganti rugi am, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan," Datuk Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS.
 KUALA LUMPUR 8 Ogos 2011 - Dua Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar hari ini memfailkan saman terhadap Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar, Kerajaan Malaysia dan dua lagi pegawai polis ekoran tindakan pihak berkuasa menahan mereka ketika hari perhimpunan haram Bershit 2.0 bulan lalu.

"Ini sebagai peringatan dan pengajaran kepada mereka yang terlibat, lain kali mereka perlu mengikut undang-undang yang telah ditetapkan," - Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS.
 Saman difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di sini melalui Tetuan Faiz Fadzil & Co pada pukul 10:30 pagi tadi. Turut dinamakan sebagai dependan ialah Inspektor Mohd Zaid Madzizat dan Ketua Polis Daerah Brickfields.

ULASAN;
Nampaknya Mr. Bean mendapat rasa malu bila dihumban ke dalam trak polis gara-gara ingkar terhadap arahan polis yang awal-awal lagi telahpun mengingatkan mereka semua supaya tidak menyertai sebarang perhimpunan haram yang dianjurkan oleh kumpulan Bershit 2.0 pada 9 Julai lalu. Begitu juga dengan Din Puduraya, beliau turut mendapat rasa malu apabila menerima nasib yang sama dengan Mr. Bean dan ditahan beberapa ketika oleh pihak polis kerana melanggar arahan pihak berkuasa.

Tiada ulasan:

Arkib Blog