Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Ogos 08, 2011

Kes liwat II: Anwar yg makan nangka, Anwarlah yg kena getahnya...

Hari ini Isnin 8hb Ogos tahun 2011 bersambung semula perbicaraan yang telah ditetapkan oleh Hakim Mahkamah Tinggi untuk sebutan kes pembelaan Anwar Ibrahim dalam kejadian kes beliau panjat pokok nangka, ambil buah nangka, belah buah nangka dan makan isi buah nangka dan kemudiannya Anwar Ibrahim kena getah nangka.

Betullah bila dulu-dulupun ada orang kata "siapa yang makan nangka, maka dialah yang akan terkena getahnya" dan adalah mustahil orang lain yang akan turut terpalit sama kena getahnya. Tapi yang menjadi isunya disini ialah bagaimana Anwar Ibrahim masih tetap berkeras mahu agar orang yang tak ada kaitan langsung dengan kejadian beliau memanjat pokok nangka turut kena getah nangka bersama dengan beliau sedangkan yang memanjat pokok nangka tu dulu adalah kehendak hati nurani beliau sendiri tanpa sesiapapun yang memaksa.

Kemudian bila sudah dapat buahnya, Anwar Ibrahim sendiri juga yang petik dan bawa pulang ke rumah serta makan isinya atas kemahuan dia sendiri dan tiadapun sebelum itu dia mengadu kepada DAP, PAS, PKR, Wan Azizah, Nik Aziz, Hadi Awang, Dr Hatta, Saifuddin Nasution, Zuraida Kamaruddin, Tian Chua, Karpal Singh dan semua dalam Pakatan Haram yang UMNO memaksa atau mengugut dia supaya memanjat pokok nangka, ambil buah nangka dan makan isi buah nangka sampai melekat segala getah nangka pada tubuhnya.

Demi keadilan untuk Mohd Saiful Bukhary Azlan, harapan semua agar tiada lagi penangguhan berlaku mulai hari ini. Kita rakyat Malaysia sudah sangat bosan dengan penundaan demi penundaan kes liwat II ini yang seperti sudah tidak ada lagi penghujungnya. Kita bukan berniat untuk menghina mahkamah tetapi sebagai rakyat Malaysia kita semua tentu tidak mahu melihat sistem perundangan di negara ini seakan-akan sudah menjadi alat permainan kepada pihak-pihak yang tertentu yang akhirnya mengakibatkan pihak yang lemah terus menjadi mangsa manakala pihak yang kuat terus dibiarkan menindas dan ini tidak ubah sama seperti kita kembali kepada "undang-undang rimba" sepertimana yang selalu disebut-sebut.

Tiada ulasan:

Arkib Blog