Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Julai 10, 2011

PM menziarahi Anwar & Nik Aziz di wad Hospital Pantai Bahagia KL

Walaupun sangat sibuk dengan jadual yang begitu padat dengan program-program yang telah diatur, namun Perdana Menteri YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Hj Abdul Razak petang tadi sempat juga untuk melawat dua tokoh pemimpin pembangkang yang sedang menerima rawatan bagi memulihkan semula daya ingatan keduanya yang agak terjejas akibat bunyi bising teriakan "reformasin" oleh anak-anak muda yang menyertai perarakan haram di Ibu Negara semalam.

Tujuan kedua-dua tokoh pembangkang itu yang juga turut berada di tapak perhimpunan berkenaan agak kurang jelas, samada kedua-duanya sesat ataupun bertujuan untuk membeli-belah perpaduan rakyat dan masyarakat negara ini. Tapi yang pastinya ialah apabila Perdana Menteri sanggup meluangkan masa selama dua jam semata-mata untuk melawat serta bertanyakan khabar kepada kedua-dua pemimpin pembangkang tersebut disamping itu juga Datuk Seri Najib turut meluahkan rasa simpati yang teramat sangat kepada Anwar yang mengalami cedera parah di atas dahi, bahu, tangan, pinggang, punggung, peha, lutut, kaki dan sekitar tapak bawah kaki.

Sementara itu, Perdana Menteri juga berkesempatan untuk melawat serta bertanyakan khabar Menteri Besar Kelantan YAB Datuk Nik Aziz Nik Mat yang juga turut ditempatkan di wad yang sama setelah mengadu kurang sihat akibat dari ketidakpuasan hatinya melihat Anwar terlentang sedemikian rupa di atas katil wad hospital tanpa sebijik pun kuih karipap disediakan khusus untuk Anwar.

Menurut Perdana Menteri "Tadi saya baru melawat keduanya, nampak gaya Datuk Nik Aziz agak ok, cepat sembuh...dan dia sakit biasa...orang tua lagipun beliau baru balik dari mengerjakan Umrah di Mekah dan sepatutnya beliau berehat di rumah sementara waktu, namun dia memilih untuk terus menjenguk Anwar yang tenat di hospital, maka inilah kesannya setelah Datuk Nik Aziz tyang ak berpuashati, tentulah tekanan darah tinggi cepat naik dimana beliau juga turut sama ditahan dalam wad hospital ini.

"Kalau pasal Anwar tu saya rasa beliau memang agak kritikal, penyakit beliau memang dah sampai ke tahap yang sangat kronik. Jika tidak dibuat pemeriksaan lanjut atau rawatan susulan kita bimbang keadaan beliau akan lebih merumitkan lagi dan jika dibiarkan berterusan keadaan beliau begitu adalah sesuatu yang bukan mustahil apabila penyakit beliau itu nanti akan mudah merebak hingga menjadi satu wabak yang sangat sukar untuk diubati," kata PM ketika diminta mengulas berhubung dengan keadaan Anwar yang dikatakan sangat tenat dalam hospital.

4 ulasan:

Shah berkata...

Mati cepat. Anwar punya pasal 1Malaysia susah

Jeffry berkata...

SLM BROO..KLU DUA2 PADAM PUN OK GAK. KITA TLG ANTAR DIORANG MASUK SYURGA NIRVANA CEPAT2. KITA BAKO KAT DLM UTAN KEHKEHKEH

ismail berkata...

hipokrate juga si najib ni selepas kutok anwar pergi melawat pulak apa pr ni.

hilbert berkata...

HAA...bab tu biar Tuhan tentukan hehe.. Shah.

Bro Jeff, salam..hrmmm berkemungkinan macam tu lah bro :-)

Ismail, sahabat lama tu bro hehe...

Arkib Blog