Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Julai 04, 2011

Ambabiga makin besar kepala, mahu berdepan dengan YDP Agong pula !

PETALING JAYA 4 Julai 2011 - Pengerusi Bersih Ambiga berkata, keputtusan samada perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) akan diadakan pada 9 Julai ini atau tidak akan ditentukan selepas diadakan pertemuan dengan Yang di-Pertuan Agong.


Untuk itu beliau berkata, pihaknya akan menghantar surat permohonan kepada pihak Istana Negara hari ini supaya pertemuan di antara Seri Paduka dan Bersih dapat diadakan sebelum Sabtu ini.


Bagaimanapun beliau mengakui keputusan yang bakal diambil itu bergantung sepenuhnya kepada nasihat Seri Paduka didalam pertemuan tersebut - Utusan Malaysia.

ULASAN;
Saya sama sekali tidak melihat reaksi amBABIga itu sebagai sesuatu yang boleh dikatakan oleh sesetengah pihak sebagai tanda hormat beliau atau beliau akur terhadap Titah oleh Seri Paduka Baginda Tuanku Mizan tetapi saya lebih melihat reaksi amBABIga itu seolah-olah beliau memang tidak bersetuju atau tidak mahu menerima nasihat yang diberikan oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong agar semua pihak perlu menjaga keamanan dalam negara dengan tidak menganjur sebarang perhimpunan haram yang boleh mendatangkan kemudaratan terhadap keselamatan negara ini.

Kalau amBABIga tahu erti menghormati Titah Di Raja mana mungkin petang ini beliau sanggup pula untuk menghantar surat permohonan ke Istana Negara untuk mengadap Ke Bawah Duli Tuanku Mizan bagi menyampaikan hasrat dia untuk mengadakan perhimpuan haram di Ibu Negara pada 9 Julai ini dan kenapa tidak dipersembahkan saja terus kepada Yang Di-Pertuan Agong dokumen yang dikatakan mengandungi Memorandum mahu sistem pilihan raya diperbaharui itu ?

Bukankah lebih elok kalau amBABIga menghantar saja surat permohonan mengadap Yang Di-Pertuan Agong bertujuan untuk mempersembahkan Memorandum berkenaan dan dia tidak perlu lagi bersusah payah untuk meminta perkenan Tuanku Mizan bagi mengumpul begitu ramai manusia untuk berarak ke Istana Negara semata-mata bertujuan untuk mempersembahkan Memorandum tersebut. Tidakkan ini satu-satunya cara yang lebih menjimatkan masa selain lebih selamat ?

Di samping itu juga saya melihat kenyataan terbaru oleh amBABIga itu seperti mencerminkan yang dia mahu menekan Seri Paduka Yang Di Pertuan Agong agar memperkenankan perhimpuan yang akan Bershit anjurkan 9 Julai ini dan jika tidak mustahil amBABIga begitu beriya-iya mahu mengadap Baginda kerana apa yang dikatakan oleh dia bahawa jika pertemuan dengan Yang Di Pertuan Agong tidak juga dapat diadakan sebelum Sabtu ini maka bermakna perhimpuan haram Bershit 2.0 juga tentu sekali tidak dapat dielakkan dan pasti tidak akan dibatalkan jadi maknanya perhimpunan haram Bershit 2.0 tetap akan diteruskan oleh Bershit, PKR, DAP dan PAS pada 9 Julai hari Sabtu ini.

Jadi disini, saya melihat tanggungjawab Kementerian Dalam Negeri, pihak Polis akan lebih tercabar dengan tindak tanduk terbaru oleh amBABIga ini. Jangan biarkan masa terus berlalu tanpa sebarang tindakan tegas dan berani diambil terhadap petualang dan pengkhianat negara ini. Tahan segera amBABIga ini sebelum dia pergi jauh lagi untuk membuat sebarang keadaan didalam negara ini bertambah menjadi huru-hara serta kacau-bilau.

Saya bukan berniat nak mengajar sesiapa atau pihak yang lebih arif, tetapi demi kedaulatan Malaysia, demi maruah Malaysia, dan demi keamanan Malaysia keseluruhannya maka kita semua juga punya tanggungjawab bersama dengan yang lainnya yang mahu melihat tahap keselamatan dalam negara ini sentiasa stabil dan terjamin sepanjang masa.

2 ulasan:

el-Barokhas berkata...

This is gunboat diplomacy. Allow them to have audience with the Agong or they'll not heed Agong's advise not to go ahead with the protest march.

Banyak cantik! Apa lu fikir lu boleh hold Malaysia's sovereignty at ransom just because lu dapat suport dan wang dari US dan Israel?

Kami rakyat yang menjunjung kedaulatan undang-undang menggesa kerajaan supaya tidak tunduk kepada traitors ini. Jangan beri ruang walau se inci pun untuk mereka menggugat kedaulatan negara kita yang tercinta ini.

Jangan sampai rakyat yang taat setia take the law into their own hands.

The US and Israel had caused enough mayhem in third world countries around the globe through their various nefarious arms, the NED, NAFREL and a host of other covert dark forces. All they want is, to by hook or by crook, install puppet govenments that will pander to their every wish in as many countries. The talk of helping to establish democratic governments is just that - talk.

Let's make Malaysia an icon that call their bluff!

hilbert berkata...

el-Barokhas, salam bro,..

bukankah elok kalau Ambiga tu memohon mengadap untuk serahkan memorandum 8 perkara tu..senang cerita. Tak payahlah dia nak tambah kusut lagi keadaan dengan minta izin daripada Seri Paduka untuk berarak beramai-ramai atas jalanraya pergu ke Istana Negara.

memang bodoh biol betul ambiga tu..!!!

Arkib Blog