Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Mei 08, 2011

Selamat Hari Ibu



Ada kisah seorang ibu yang mampu membesarkan 7 orang anak-anaknya sehingga menjadi seorang yang dewasa tetapi sebaliknya kenapa 7 orang anak-anaknya yang sudah dewasa tidak mampu untuk menjaga hanya seorang ibu mereka yang sudah tua ?

Ada kisah dimana ada seorang anak lelaki yang sanggup mengusir ibunya dari rumah kepunyaan ibunya sendiri semata-mata kerana anak lekaki kepada ibu tua ini tidak mahu kehilangan isteri mudanya yang berasal dari negara asing. Kenapa dia begitu tergamak menukar ibu kandungnya dengan perempuan asing itu?

Lagi teruk, ada kisah apabila berlaku pergaduhan kecil diantara ibu kandungnya dengan bini mudanya warga asing, dia telah berpihak kepada bini mudanya sehingga sanggup melepaskan tangan hinggap ke tubuh lemah ibunya yang telah melalui banyak penderitaan ketika mengandung dia selama 9 bulan.

Kisah sayu, kini ibu kandungnya yang malang telah terbiar menghabiskan masa-masa tuanya seorang diri, dikurung dalam sebuah pondok kecil berukuran 10 kaki X 8 kaki persegi dibina khas atas tanah diluar rumah anaknya yang bongsu.

Kemana hilangnya nilai-nilai kemanusian sebagai seorang anak dalam diri mereka yang sanggup untuk menderhakai ibu kandung mereka sendiri? Sanggup menyisih dan mengusir ibu kandung yang telah bersusah payah melahir, membesar dan memberi didikan sehingga mereka dewasa menjadi orang yang kenal dengan dunia sekeliling.

Semoga ibu ini akan sembuh dari penyakit yang dihidapi dan kembali sihat seperti sedaiakala walaupun kini dirinya dari hari ke sehari terus dimamah usia tua.

"Selamat Hari Ibu kepada semua insan yang bergelar Ibu" jasa dan pengorbanan ibu takkan terpadam dari ingatan seorang anak yang amat memahami segala jerih payah ibunya dalam membesarkan mereka...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

LAGU "OH AZIZAH" DITUJUKAN KHAS UTK JIJAH QUEEN OF PORN, WIFE OF ANUWAR KING OF PORN, MOTHER OF NUWUL PRINCESS OF PORN...HEPI MOTHERS DAY!! KEHKEHKEH

Arkib Blog