Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Mac 20, 2011

Gambaran awal bakal KM Sarawak yang baru >>>

Mula terlibat secara aktif didalam politik Sarawak pada awal tahun 1980an. Beliau pernah menggagalkan hasrat bekas Ketua Menteri Sarawak yang mahu bergiat semula didalam arena politik negeri.

Beliau juga merupakan bekas ADUN serta pernah menganggotai jemaah menteri negeri Sarawak namun kemudian mengundur diri untuk berkhidmat kepada masyarakat dalam lingkungan yang lebih besar lagi iaitu Parlimen.

Individu ini memang tidak rapat dengan YAB Pehin Sri Taib Mahmud namun Ketua Menteri jelas menaruh keyakinan terhadap kebolehan serta kemampuannya khususnya berkaitan dengan ekonomi.

Pemimpin ini juga adalah sahabat karib kepada YB Senator Datuk Seri Dr. Mohamad Effendi Norwawi. Beliau adalah individu pertama yang menerima kunjungan TYT di kawasannya selepas Pehin Sri berkunjung ke Astana pada 17hb Mac lalu.

Beliau mempunyai penampilan yang simple,mudah mesra, senang di dekati rakyat serta di senangi oleh berbagai lapisan masyarakat dan mempunyai sumber kewangan yang kuat juga tidak terlalu bergantung kepada parti untuk menghulurkan bantuan kepada rakyat.

Mewakili rakyat di kawasan tengah Sarawak yang penduduknya terdiri daripada para nelayan dan petani. Bukan tiga nama yang di sebut-sebut seperti sebelum ini, tetapi saya yakin beliaulah orangnya.

4 ulasan:

East berkata...

Mun sik salah orang Tian dimaksud artikel tuk...orang kampung aku...mun nya stand di jemoreng or sini2 DUN, berpotensi lah nya...

Harian Belawai berkata...

"Pemimpin ini juga adalah sahabat karib kepada YB Senator Datuk Seri Dr. Mohamad Effendi Norwawi."

Siapakah yang dimaksudkan...

Susah nak meramal,cahaya tetap ada tapi masih kabur...

hilbert berkata...

East,
kita doakan agar Sarawak dapat pengganti yg boleh meneruskan perjuangan cemerlang Pehin Sri.

HB, kita semua boleh meramal..mcm saya juga...harap ia nanti benar belaka...

harmdone7 berkata...

Aduh aduh... siapakah pemimpin itu... Jadikan suara anda didengari!

Who should be the next Sarawak CM? Click on link below (or cut & paste URL) to vote.

http://www.micropoll.com/a/mpview/1069566-405576

Arkib Blog