Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, Februari 19, 2011

Baru Bian isytihar keluar daripada PKR !!!!!'Z,'Z,'Z,'Z,'Z,

Pakatan Pembangkang khususnya Parti KeADILan Rakyat atau PKR hari ini sekali lagi menerima tamparan hebat apabila seorang yang telah diwar-warkan akan menjadi Ketua Menteri Boneka di Sarawak iaitu Encik Baru Bian telah mengambil keputusan yang sangat bijak untuk keluar meninggalkan perjuangan sia-sia dan tidak berfaedah bersama PKR.

Baru Bian juga merupakan seorang Peguwang terkenal di Sarawak yang pandai memilih mana satu kes yang senang dan mudah untuk dikendalikan sesuai dengan kemampuannya dan apa yang sangat penting ialah keutamaan diberikan kepada mana-mana kes yang akan memberi pulangan lumayan sekiranya beliau berjaya memenangi kes yang tertentu apabila disebut di mahkamah.

Sebab utama kenapa Baru Bian bertindak meninggalkan PKR adalah kerana tidak berpuas hati dengan cara pengurusan parti pada peringkat pusat terutama sekali Anwar Ibrahim yang didakwanya selalu bersikap 'cakap tak serupa bikin' serta tiada sama sekali pemimpin atasan PKR yang cuba untuk menghidupkan amalan demokrasi dalam parti malah lebih teruk lagi menurut Baru Bian ialah semua keputusan yang dibuat adalah berdasarkan kepada ikut sedap hati dan bukannya dibuat berdasar kepada permuafakatan melibatkan ramai pihak.

Anwar Ibrahim yang baru mengetahui perkara tersebut terus menghubungi Baru Bian bagi mendapatkan kepastian samada benar atau tidak beliau berpaling tadah setelah begitu banyak pengorbanan Anwar curahkan kepada Baru Bian agar beliau dapat dilantik sebagai Ketua Menteri Sarawak yang baru dan seterusnya maka akan mudahlah bagi Anwar Ibrahim dan Azmin Ali menerokai apa saja hasil yang ada di atas muka bumi kenyalang ini dengan berkudakan Baru Bian.

Setelah berpuluh kali berusaha mendail nombor ke telefon bimbit Baru Bian namun semuanya gagal tetapi akhirnya Anwar Ibrahim baru teringat untuk menghubungi saja Baru Bian di pejabatnya dan ternyata usaha Anwar Ibrahim kali ini berjaya kerana telefon pejabat kebanyakkannya tidak memaparkan nombor telefon pemanggil sebab Baru Bian masih menggunakan telefon meja yang antik.

Baru saja Anwar Ibrahim hendak bercakap dengan Baru Bian secara tiba-tiba saja beliau merasakan pipinya seperti ditampar lembut oleh seseorang dari arah depan namun Anwar Ibrahim tidak mengendahkan langsung dan terus juga mahu berbual dengan Baru Bian.

Anwar Ibrahim : hi hello, salam 1Malaysia Tuan Peguwang..saya nih..Anwar..

(Wan Jijah)zzz : eh, abang..bang! bang! ..kenapa dengan abang ni ?

Anwar Ibrahim : hah!!! you pun panggil i abang juge ke Mr Baru...?!

(Wan Jijah)zzz : heiii!!! ..abang mimpin nih !!..tu lah..tidor alang-alang waktu..waktu senja pula tu..syaitan masuk bang!!

Anwar Ibrahim : HAH!!!...aku bermimpi rupanya... ..hishhh macam betul saja...petunjuk ke nih..

(Wan Jijjah)zzz : abang mimpi apa tadi???...

Anwar Ibrahim : mimpikan Baru Bian sudah keluar parti kita, PKR...hmmmmmm

(Wan Jijjah)zzz : alahhh...biarkan saja bang..kalau dia betul-betul mau keluar biarkanlah, ada lagi kuda-kuda kita kat Sarawak sana tu...abang boleh pilih nak tunggang yang mana satu...,bukan saja setakat kuda, keladi, kambing dan lembu juga ada...!!!aaahhh,,sudahlah abang pergi mandi dulu lepas tu kita sama-sama makan karipap !!!

Anwar Ibrahim : ...ye lah, ye lah, ye lah !...apa nak dikata,..dah nasib badan Jijah oooiiii!!!

2 ulasan:

Jeffry berkata...

KUAR JGN X KUARRR..HUHUHUHU

vulcan933 berkata...

lama2 bungkus PKR ne.

Arkib Blog