Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Januari 10, 2011

Zuraidah Kamaruddin mahu supaya dirogol secara bergilir-gilir !

Pasal Ahli Parlimen PKR Ampang ini, YB Zuraidah Kamaruddin saya suka juga menulis kerana bagi saya beliau dengan Ahli Parlimen Pokok Sena YB Mahfuz Omar sama saja serupa walaupun berbeza. Serupa kerana kedua-duanya wakil rakyat dalam Pakatan Haram Pembangkang punya tabiat yang hampir sama, mulut murai tetapi cuma bezanya dari segi jantina, Zuraidah perempuan manakala Mahfuz pula lelaki.

Bloggers yang lain juga suka menulis tentang beliau ini, misalnya Cucu Tok Selampit dengan "kalau bukan bermulut celupar bukan Zuraidah namanya" dan Brave Heart or Beranikan Hati ada artikel khas buat Zuraidah dengan judul istimewa "Zuraidah Kamaruddin mulutnya macam jubur, juburnya pula tentu macam mulut ayam" sementara saya pula memilih satu tajuk yang agak mengejutkan sepertimana saya terkejut dengan tuduhan rogol yang ditujukan kepada Menteri Penerangan, Kebudayaan dan Kesenian YB Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim baru-baru ini.

Dalam isu fitnah rogol terhadap Datuk Seri Rais, YB Zuraidah begitu terdesak untuk mendesak Datuk Seri Rais agar segera meletakkan semua jawatannya atas alasan adalah disebabkan tuduhan tersebut jadi inilah sebabnya mengapa Zuraidah Kamaruddin begitu bersungguh-sungguh mahu supaya Datuk Seri Rais Yatim segera melepaskan semua jawatan yang disandangnya sekarang.

Tetapi sayangnya, Zuraidah terlupa akan satu perkara iaitu berkenaan dengan boss dia sendiri dalam PKR yang juga Ketua Pakatan Haram Pembangkang di Parlimen Anwar Ibrahim yang kini sedang berdepan dengan tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya dua tahun lepas.

Kenapa pulak Zuraidah tidak nampak perkara ini ? Kenapa sejak dari dulu Zuraidah tidak pernah mahu menggesa agar Anwar Ibrahim jangan bertanding di Permatang Pauh dan apahal pula Zuraidah Kamaruddin langsung tidak berani mendesak supaya Anwar Ibrahim segera melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh, meletak jawatan sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen ?

YB Zuraidah Kamaruddin harus terlebih dulu berbuat demikian dari dalam parti mereka sendiri sekiranya mahu orang dari parti lain supaya mendengar desakan yang beliau buat. Betullah kata pepatah orang dulu-dulu "kuman di seberang lautan Zuraidah nampak, tetapi gajah Afrika di depan mata Zuraidah tidak nampak tak nampak pula" pelikkan !

YB Zuraidah tak tau ke yang Datuk Rais setakat ini hanya kena tuduh dan fitnah saja malah wanita Indon yang dikatakan kononnya telah dirogol oleh Datuk Seri Rais sudahpun menafikan segala tuduhan berkenaan maka itulah sebabnya buat semenatara waktu beliau tidak perlu untuk meletakkan sebarang jawatannya baik dalam parti mahupun dalam kerajaan tidak seperti Anwar Ibrahim yang kini sedang berhadapan dengan siri perbicaraan kes liwatnya di Mahkamah Malaysia.

Tiada ulasan:

Arkib Blog