Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, Disember 18, 2010

Adakah PAS sedang menuju kepada kafir atau haram ?

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

Satu fatwa yang dikeluarkan oleh PAS lebih kurang sebulan sebelum pembentukkan persekutuan Malaysia pada 16 September 1963 apabila Semenanjung Tanah Melayu, Sarawak dan Sabah serta juga Singapura bersetuju untuk bergabung sebagai sebuah negara yang merdeka dan berdaulat.

Fatwa tersebut juga umpama sejenis senjata yang fungsinya boleh bertindak seperti satu penanda aras kepada semua anggota PAS baik mereka yang hanyalah ahli biasa mahupun mereka yang berjawatan tinggi dalam membawa halatuju perjuangan parti supaya tidak tersasar atau menyimpang dari matlamat asal parti dan juga dari landasan yang telah ditetapkan.

Namun sayang seribu kali sayang apabila senjata(fatwa) yang telah dicipta khas oleh pemimpin PAS yang terdahulu untuk digunakan oleh generasi PAS yang seterusnya bagi mempertahan dasar perjuangan parti kini telah menikam tepat ke bahagian rusuk kiri dan kanan PAS sendiri.

Hukum Hudud yang menjadi teras kepada perjuang asal PAS sebelum ini kini telah 'dibakul sampahkan' oleh Datuk Nik Aziz Nik Mat dan hampir keseluruhan anggota-anggota PAS tidak menghiraukan lagi tentang Hukum Hudud dan mereka juga tidak lagi kisah dengan fatwa PAS 1963 itu demi untuk memperkuatkan lagi kerjasamanya dengan DAP yang kafir dan juga PKR yang separuh kafir.

PAS memang jelas sudah tidak lagi bermaya dan tidak berupaya untuk mempertahankan kesucian agama Islam daripada terus menerus diperlekehkan oleh orang-orang bukan Islam terutama daripada DAP apabila dilihat hanya membiarkan saja puak-puak DAP dan PKR mempermainkan nilai-nilai yang terkandung di dalam ajaran agama Islam yang sememangnya wajib bagi mereka sebagai seorang Muslim untuk menjaga serta memelihara kesucian dengan apa cara sekalipun.

Esok 19 Disember 2010 akan berlangsung Konvensyen bersama Pakatan Haram DAP, PAS dan PKR di George Town Pulau Pinang. Faham-faham sajalah apabila PAS sudah semakin kerap menjalinkan kerjasama dengan DAP yang memang kafir maka bermakna PAS sudah menjilat semula air liur yang pernah diludah mereka sebelum ini kepada UMNO dan mahu tidak mahu sudah tentulah PAS terpaksa menelannya kembali serta mereka juga patut terima hakikat yang PAS kini sudah semakin menuju kepada kafir dan haram menurut fatwa PAS Ogos 1963.

Selamat 'berkonvensyen' !

Tiada ulasan:

Arkib Blog