Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, Disember 15, 2010

Nik Aziz & menantu bebas tuduhan rasuah, SPRM tutup kertas siasatan...

Menurut sumber daripada pihak SPRM siasatan berhubung dengan dakwaan rasuah ke atas Menteri Besar Kelantan Darul Naim Datuk Nik Aziz Nik Mat serta menantu lelakinya Ariffahmi kini telahpun ditutup dan ini bermakna tiada lagi apa-apa siasatan akan dilakukan terhadap kedua-duanya oleh pihak Suruhan Jaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Sehubungan itu pihak SPRM mungkin mempunyai alasan yang kukuh berkaitan dengan keputusan yang telah dibuat kerana jika diimbas kembali kepada isu-isu panas termasuklah isu rasuah yang melibat Mursyidul Am PAS itu bersama dengan anak menantunya sudah tentu orang ramai dapat membayangkan bagaimana Menteri Besar Kelantan itu serta menantu beliau akan dihadapkan ke Mahkamah oleh SPRM.

Walaupun sebelum ini ramai juga yang meramalkan yang Datuk Nik Aziz dan Ariffahmi hanya menunggu masa hendak didakwa namun perkara sebaliknya pula berlaku apabila kedua-dua mereka telah dilepaskan dari tuduhan terlibat dengan kegiatan rasuah. Apa-apapun kita kena akur dan terima keputusan yang telah SPRM ambil dalam isu ini dan kini kita cuma mahu menunggu apakah reaksi daripada para pengikut PAS selepas ini apakah mereka akan keluar ke tengah jalanraya membantah keputusan berkenaan dan berbaring semasa lalulintas sibuk?

Apakah para penyokong PAS akan menuduh SPRM berat sebelah kerana hanya melepaskan Nik Aziz dan Ariffahmi tetapi tidak turut membebaskan DS Dr Khir Toyo? Adakah dua sekutu PAS dalam Pakatan Haram iaitu DAP dan PKR akan menganjur satu perhimpunan jalanan bagi mendesak ditubuhkan satu Inkuari Awam bagi menyiasat keputusan yang telah dibuat oleh SPRM itu untuk menentukan samada keputusan itu telus atau bersifat pilih kasih?

Celako ! Celako ! Celako !

3 ulasan:

ISAC berkata...

HJadi hadiah haji... bolehlah???

Tanpa Nama berkata...

HEBAK2 WALLY SLIPOR. KITE KENE IKUT CARA DIA 'MERASUAH' DGN BAGI HADIAH..GERENTI LEPAS PUNYE LAH HEHEH

hilbert berkata...

ISAC, Jeffry..salam,

seperti ada yang tak kena saja pada keputusan ini..agak misteri !

Arkib Blog