Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, November 02, 2010

Tahap moral pemimpin Pakatan Haram sudah berada di peringkat Merah !

Gemar berbaring di atas jalanraya yang dibina khas oleh kerajaan Barisan Nasional untuk keselesaan semua pemilik kenderaan tak kira samada mereka menggunakan Proton Perdana ataupun Toyota Camry walaupun tahu apa risiko yang akan mereka terima akibat perbuatan yang langsung tidak bertamadun.
Terpaksa diangkut dan dipapah oleh anggota keselamatan apabila bertindak semakin ganas dan agresif setelah dirasuk oleh kuasa makhluk halus dan ghaib.
Berkelakuan seperti orang gila tetapi sebenarnya memang tidak waraspun setelah mabuk akibat memakan buah pala dalam jumlah yang begitu banyak dan berlebihan.
Masuk ke dalam rumah ibadat sehingga melepasi bahagian ruang solat utama tanpa ditegur oleh rakan-rakan sebantal mereka walaupun keduanya tahu bahawa perbuatan seumpama itu memang ditegah dalam Islam namun demi politik soal agama terpaksa ditolak ke tepi.
Bergaduh sesama rakan-rakan sendiri apabila perasaan dendam, marah serta irihati menguasi diri sehingga sanggup bertumbuk dan sebagainya hanya kerana gila kuasa.
Rela bersama-sama melakukan upacara sembahyang sehati dan sejiwa tanpa mengmbilkira samada ianya bertentangan dengan tuntutan agama ataupun tidak, aaahh! lantak sajalah janji asalkan cita-cita untuk ke Putra Jaya akan tercapai.
Suka mencabar dan mencari pergaduhan ketika DUN bersidang kerana gagal menerima hakikat yang dia bukan lagi sebagai Menteri Besar Perak setelah hilang kelayakan untuk terus kekal sebagai MB Perak apabila 3 ADUN keluar parti dan telah berstatus sebagai wakil rakyat bebas yang menyokong BN.
Terlibat dengan gejala sosial yang sangat berat serta mengamalkan keterbukaan melampau dalam menjalinkan hubungan dengan insan-insan yang terpilih.
Kelakuan orang yang kurang siuman. Baru sebentar mengangkat sumpah dengan menaikkan sebelah tangan sebagai tanda ikrar kepada negara, agama dan bangsa tetapi entah bagaimana tetiba saja perangai dia ni berubah dari sikap yang mulanya bersopan-santun menjadi seperti orang yang hilang arah dan tujuan terpekik terlolong dihadapan ratusan Ahli Parlimen yang lainnya.
Yang ini lagi parah, dia ni seorang doktor. Doktor apa tak tahulah pulak saya, doktor haiwan ke, gigi ke, mata ke, doktor passampah ke, tapi yang saya pelik sangat macamana dia tak boleh nak kenal atau tak leh nak bezakan antara bulan dengan roket !
Mereka ini yang diatas lagilah teruk tetapi saya tak kisah sebab sifat alami mereka sudah tertulis seperti itu tetapi ada satu sifat yang masih utuh dalam habitat ini iaitu sifat penyayang sebagai seorang ibu dan bapa kepada anak yang kini sudah semakin luntur dan lenyap dalam diri manusia apabila ada yang sanggup membuang bayi mereka merata-rata, sanggup jual bayi mereka yang baru lahir semata-mata kerana wang.
Kawan ni pula memang peminat setia filem-filem arahan serta lakonan Seniman Agung Allahyarham Tan Sri P. Ramlee dan filem yang paling diminati beliau adalah Madu Tiga. ...mana butang baju aku pah? mana butang baju aku pah?
Terlibat dengan aktiviti-akitiviti yang kurang sihat walaupun rawatan urut kini sudah diterima dalam masyarakat Malaysia sebagai salah satu perusahaan yang berfaedah dan menguntungkan jika dijalankan secara teratur dan kemas tanpa memerlukan KY Jelly.
Tiada pilihan lain, maka para petugas dewan terpaksa berdepan dengan kedegilan V. Sivakumar yang tetap berkeras mahu duduk di kerusi Speaker DUN Perak yang menyaksikan dimana Sivakumar telah dipujuk agar bertenang kembali.
Yang ini juga tidak berapa jauh dengan masalah V. Sivakumar. Sama-sama hitam. Dia ni juga telah memaksa pihak Polis untuk bertindak dengan lebih tegas dan amanah lagi tanpa memilih siapa.
Wow!!!Rasuah???!!!!! ...yang ini lagi teruk dan sudah sampai ke peringkat MERAH!!! ...MB Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat kelihatan sedang mengagih-agihkan wang tunai berbentuk dengan niat supaya terus mendapat sokongan dari rakyat serta menang pada PRK N45 Galas.

2 ulasan:

hafez j malim berkata...

salam hilbert...
hahahahahahahaha...semakin mantap dan berapi artikel sdr.. makin seronok membaca blog sdra... artikel yg ini membuatkan saya ketwa terbahak2 sehingga mengejutkan teman guru yang lain... lucu tp cukup pedas... tahniah atas artikel yg menarik ini...Keyakinan saya amat tinggi bahawa blog ANAK MERDEKA akan menjadi suara depan BN sarawak di alam siber dalam menempuhi plihan raya negeri akan datang...s alam perjuanagan

hilbert berkata...

Yap! terima kasih saudara Hafez,

biasa sajalah..cikgu.. ;)

Arkib Blog