Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, September 07, 2010

Peraduan "Jambu Air" PKR 2010 bermula November ini !

Dengar khabar Parti KeADILan Rakyat (PKR) akan mengadakan pemilihan parti itu bermula pada bulan November 2010 nanti.

Pemilihan tersebut dijangka membabitkan berbagai jawatan bermula dari jawatan yang tidak glamer kepada jawatan yang top ten kata orang sekarang.

Yang tentunya akan menjadi perhatian rakyat nanti ialah perebutan jawatan Presiden sekiranya dipertandingkan itupun tertakluk kepada budi bicara Penasihat PKR YB Datuk Seri Anwar Ibrahim samada beliau mahu ke tidak jawatan nombor satu itu diusik.

Jawatan yang bakal menjadi perhatian khusus masyarakat umum sekarang dan telah menjadi bualan hangat masyarakat ialah Timbalan Presiden PKR.

Untuk jawatan tersebut, dua nama telah disebut-sebut sebagai calon yang sesuai dan juga kurang sesuai jika mengikut tafsiran yang telah dibuat oleh pemimpin-pemimpin serta ahli-ahli PKR sendiri. Mereka ialah YB Mohd Azmin Ali dan Datuk Zaid Ibrahim.

Macam-macam telahan serta kupasan telah dibuat terhadap ketokohan kedua-duanya. Ada yang kata aset yang ada pada Ahli Parlimen Gombak, YB Azmin Ali tidak ada pada Datuk Zaid dan begitu juga tentang sesuatu yang dimiliki oleh Datuk Zaid tiada pada YB Azmin Ali.

Yang pasti akan memenangi pemilihan untuk jawatan Timbalan Presiden PKR nanti saya lihat adalah YB Azmin Ali. Penasihat kempen beliau adalah Penasihat PKR juga YB Datuk Seri Anwar Ibrahim. Boss dia dan sudah tentulah Anwar mahu agar YB Azmin Ali akan menang sebagai mengenang jasa Azmin terhadap PKR dan juga terhadap Anwar sendiri yang tak terkira banyaknya walau dihitung dengan bulu kaki.

Sementara Datuk Zaid pula hanya bergantung kepada kerjaya beliau sebagai seorang peguam untuk terus berada didalam PKR kerana nasib beliau kini sudah tak ubah seperti akar kayu yang jika tiada rotan akan diguna juga. Untuk beliau mengharapkan rupa paras atau bentuk tubuh yang menawan bagi memikat perwakilan terutamanya Penasihat serba-serbi untuk memilih, fuhhh!!..payahlah...

Huhhhh!!! apa-apa sajalah apa yang penting rakyat sekali lagi akan mampu menonton sandiwara secara percuma dan tak perlu bersesak-sesak untuk mendapatkan tiket untuk masuk ke pawagam.

Dan satu lagi pertandingan yang mampu menarik pada pemilihan November itu nanti ialah untuk jawatan Ketua Pemuda dan calon yang telah dikenal pasti adalah saudara Rafizi Ramli, orang huiiiii..bisa menyimpan stok 'karipap' banyak-banyak. Mungkin pasti menang sebab punya cukup sifat dan kemahuan atau keperluan semasa yang dikehendaki. Yesss!, are you okay ?

Kesimpulannya ialah, pemilihan untuk jawatan-jawatan yang tertentu dalam PKR November nanti lebih mirip kepada peraduan ratu cantik bagi memilih wanita-wanita yang paling cantik dan sekiranya salah seorang daripada mereka terpilih maka sudah pasti ada sesuatu yang sedang menunggu mereka dihadapan.
Posted by Picasa

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

FEUUUWIIITTT..WOI2 ADE MAT JEMBU LAA..SAPE TU?..SAPE TU??..LAAAA MAT GAY DGN TUA GAY RUPENYE?..BUANG DWET BLI TIKET JEKK!! KEHKEHKEH

hilbert berkata...

hehe...bro...

itu cara PKR mencari calon2 yang menepati citarasa diri sendiri bukan kehendak rakyat hehe

Arkib Blog