Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, Ogos 24, 2010

Haramkan rakyat Indonesia dari Jawa menjejak kaki ke Malaysia !

 

 

 

Kejadian terbaru melempar najis manusia di Pejabat Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta, Indonesia yang dilakukan oleh rakyat Indonesia yang kesemuanya berketurunan Jawa dan berasal dari Kepulauan Tanah Jawa benar-benar telah membakar perasaan yang amat marah sekali dikalangan rakyat Malaysia yang beberapa hari lagi telah bersedia untuk menyambut ulang tahun kemerdekaan negara yang ke 53.

Tidak cukup dengan itu, bendera kebangsaan Jalur Gemilang turut menjadi mangsa apabila telah dipijak serta diconteng dengan najis manusia oleh kumpulan pelampau Indonesia yang paling tidak bertamadun di dunia.

Kita rakyat Malaysia boleh lihat sendiri bagaimana tindakan yang paling tidak berakal oleh rakyat Indonesia keturunan Jawa ini yang menjajah Sumatera, Kalimantan, Sulawesi turut cuba untuk menundukkan Malaysia dengan cara memalit ajis-najis manusia yang mereka bawa agar Malaysia akan tunduk kepada tekanan yang sedang mereka lakukan.

Rakyat Malaysia juga apabila berlaku insiden pergeseran hubungan dua hala yang berlarutan seperti sekarang antara Indonesia dengan Malaysia harus tahu menilai bahawa tidak semua rakyat Indonesia yang bersikap kurang ajar serta berakhlak, tidak tahu bersyukur, tidak mengenang budi dan tidak beradab seperti yang dilakukan oleh rakyatIndonesia yang berasal dari Pulau Jawa.

Bukan bertujuan untuk melaga-lagakan rakyat Indonesia sesama mereka tetapi hakikatnya ialah kita boleh melihat ke Sulawesi, ke Kalimantan, ke Sumatera, New Guinea, Flores dan juga Timor Barat...adakah kita pernah melihat rakyat Indonesia dari tempat atau dari Pulau tersebut ada membuat perkara yang sama sepertimana yang sering dilakukan oleh rakyat Indonesia dari Kepulauan Jawa ? Tiadakan...

Bagi saya, adalah lebih baik untuk pihak kerajaan Malaysia mengkaji akan perkara ini dan sekiranya dapat disegerakan maka segerakanlah agar negara kita Malaysia tidak berterusan menjadi bahan mainan oleh rakyat Indonesia dari kalangan kaum Jawa yang angkuh, sombong, bodoh dan gila ini.

Jalan terbaik, haramkan terus rakyat Indonesia yang berasal dari Kepulauan Jawa untuk menjejakkan kaki mereka di Bumi Malaysia walau sesaatpun. Kerajaan boleh mengguna berbagai cara untuk mengesan akan kehadiran orang-orang Jawa ke negara ini. Bangsa Jawa Indonesia bukan lah satu bangsa yang tahu erti apa itu halal-haram, mereka bukanlah manusia yang tahu erti mengenang budi, mereka bukanlah manusia yang tahu mengenal tahu dek untung.

Saya sebagai rakyat Malaysia tidak sanggup lagi untuk melihat negara Malaysia terus dihina, tidak sanggup lagi untuk melihat bendera kebanggaan kita Jalur Gemilang dipijak, dibakar oleh kaum Jawa Indonesia yang dulu pernah hidup mengemis dan merempat juga mencari makan di Malaysia tetapi malangnya apabila ke negara asal mereka negara kita pulak dihina dan macam-macam lagi.

Kepada Perdana Menteri Malaysia, YAB DS Najib bin Tun Razak...walaupun saya tahu DS Perdana Menteri ada darah Indonesia mengalir didalam tubuh Datuk Seri, namun sebagai pemimpin utama negara Malaysia ini maka tolonglah bertegas sedikit dalam perkara ini sebab bukan saja tuntutan dari dalam tubuh saya, mungkin orang lain juga yang memang tiada setitispun darah Indonesia yang didalamnya oleh sebab itulah maka saya dan mungkin orang lain juga merasa sangat marah dengan perbuatan serta tindakan kurang ajar rakyat Indonesia Jawa itu.
Posted by Picasa

5 ulasan:

Jeffry berkata...

SLM BRO..KWN MMG GERAM BTOL DGN MAMAT INDON HAPRAK YG BERPERANGAI MCM ORG UTAN TU!. BODO NAK MAMPOS!. APE DIORANG LUPE KE MCM MANA PENYANGAK2 INDON KT SNI YG MEROMPAK, MEROGOL, MEMBUNUH KT SNI?. PALOTAK DIORANG NI SAME MCM AL JUBOREE. KAKI REFORMASI! BAKAR SANA SINI!,PENJAHANAM HARTA BENDA, MARUAH DAN HARGA DIRI!..HARKK PTUIHHH!! >:[

rinandamku berkata...

Apa yg berlaku di Indon itu adalah perbuatan manusia yang tidak berakal , yang tidak berpelajaran , tidak berfikir sebagai seorang manusia ..tapi berfikir sebagai seekor anjing dan binatang jijik lain ,
itu adalah perbuatan orang2 tidak bertamadun , hanya dilakukan manusia zaman batu , zaman pagan dan zaman koboi ..

kita boleh mengukur siapa dan bagaimana mereka hanya dengan melihat pada tindakan mereka itu , nyata mereka bukan taraf kita utk berlawan kebodohan ,

memang menimbulkan kemarahan , memang boleh menyebabkan kita tidak segan utk memengal batang leher sekiranya berpeluang ,

apapun, sabar dan bertenang ..hari ini hari dorang , esok belum tentu siapa menang ,perhitungan kita belum selesai , esok masih ada !

kita boleh membalas dengan cara lain , dengan cara profesional tanpa menampakkan kebodohan pada dunia ,

kita tidak akan lupa ! kita tidak akan mudah melupakan apa yg mereka lakukan ! tunggu masa dan ketika yg sesuai ..jutaan rakyat mereka cari makan dinegara kita , bermakna jutaan peluang kita ada didepan mata ,

kerana mereka sebenarnya perlukan kita , sebaliknya kita tdk perlukan mereka utk sesuap nasi !

Apai Ngelai berkata...

salam,

puak indon ni nampaknya dah berkenan sangat nak berperang dengan malaysia. Mereka lupa, setiap kali negara mereka dilanda bencana alam, malaysia lah antara negara terawal memberikan bantuan dan sumbangan kemanusiaan. sekarang mereka mencabar rakyat malaysia agar bertempur dengan mereka.

Satu perkara kita nak sebutkan, dulu ketika kalimantan bermandi darah oleh peperangan dayak VS Madura daripada tanah Jawa, pepuak ini menikus tak berani nak jejak kaki ke tanah kalimantan untuk bertempur biarpun ramai di antara mereka sebangsa dengan mangsa.. kenapa?

Kerana rakyat pemberontak jalanan ini ingat, berperang itu seperti menonton wayang dan bermain polis sentri... tiada penderitaan, tiada penyiksaan, tiada kesengsaraan dan sebagainya. inilah bangsa yang tidak tahu hendak berfikir seperti manusia yang sihat akal dan mentalnya.

4Life ID - 6775557 berkata...

Saya sangat setuju tapi mereka masuk secara PATI cam ne nak kawal.

Memang yg buat tu kumpulan kecil je tapi akhbar mereka yg tambah minyak api tanpa memberi fakta-fakta. Kita anggap je semua kat Indon kata gitu.

Saya cadangkan org Melayu yg banyak sangat duit tu JANGAN pergi melancung ke Indon. Ubah lawat ke rakyat Islam di Kemboja & Vietnam. Pergi lawat peninggalan Islam di Cina pun elok gak.

JANGAN PERGI INDON.
JANGAN BELI BARANGAN INDON -terpulanglah

My Transfer Factor

hilbert berkata...

Salam bro Jeff,
ya bro, yg rakyta mereka sendiri banyak mendatangkan bermacam-macam masalah kat negara kita ni dia orang tak sedar, dah lah ada yg datang secara haram..merompak, membunuh dan bermacam-macam lagi hal yg mereka lakukan.

Rinandamku, orang2 Indon yang dari Jawa ni kalau bercakap mengalahkan professor...tapi begitulah buruknya kelakuan mereka...macam anjing.

Apai, kalau nank berperang dgn Indon Jawa ok lah...biar bangsa mereka mampus terus dari bumi ini..

bro 4life ID, itulah peliknya orang2 kita ni..dah tau kat sana menyusahkan lagi mau pergi...kaya konon...

Arkib Blog