Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Ogos 23, 2010

DAP mula berpesta banjir di Bandar Sibu...


Belumpun genap setahun janji DAP yang pernah dibuat kepada para pengundi pada PRK Parlimen 207 Bandar Sibu awal tahun ini, kini bermula dengan satu janji yang pernah DAP tawarkan kepada penduduk di Sibu sekiranya DAP memenangi PRK Bandar Sibu iaitu untuk meningkatkan lagi paras ketinggian banjir daripada biasa berlaku kepada keadaan yang lebih luar biasa lagi nampaknya benar-benar akan dilunaskan hehehehe...

Sejak semalam Bandar Sibu serta kawasan-kawasan yang sama waktu dengannya telah mula dilanda banjir dan sudah pasti sekali para pengundi yang telah terlanjur termakan oleh janji-janji yang pernah disuap oleh DAP semasa PRK tersebut yang sehingga memenangkan calon mereka YB Wong Ho Leng sebagai wakil rakyat Bandar Sibu ke Dewan Rakyat tentu sekali akan menuntut janji yang telah diberikan oleh DAP.

Kepada Barisan Nasional, apakah langkah yang akan diambil seterusnya setelah majoriti pengundi di Bandar Sibu menolak BN dan memilih DAP bagi menyelamatkan mereka daripada masalah banjir yang sering melanda Bandar Sibu terutama pada musim tengkujuh?

11 ulasan:

GOMO berkata...

depa kata nak selesaikan masaalah banjir??? tak selesai jugak..tapi takpalah memang CINA tak dikir pasal ni bro..depa nak kuasa je..tunggu jelah macam mana sikit hari ni......

Jeffry berkata...

KEHKEHKEH..SAPE2 YG RUMAH DH TENGGELAM TU PEGI LE CARI ADUN YG DI SYGI MEREKA SBLUM NI! >:D

Melanau Blogger berkata...

hanya DAP, PAS dan PKR yang boleh halang banjir...hehe
nik ajis dah standby nak hentikan hujan dengan solat hajat sambil menangis tersedu-sedan..kah kah kah..

KAPAKTAJAM berkata...

Biaq depa mampuih lar, tolong pun bukan tahu bersyukur, lagi jenis mcm beruk beri byna balas taik. Biar banjir tuh nanti bawa taik pada depa, keta tengok jer, sikulop cina nih biar rasa.....

little napolean berkata...

hahaha.tak payah tolong.biaq pi kat dia. suh PAS wat semayang ajat laaa.

Aku Ngerepak berkata...

Sebelum menang, DAP kata kalau pilih mereka, nanti mereka akan bantu halang banjir. Pengundi termakan janji, DAP menang DUN Bukit Assek. Bila kawasan Bukit Assek tenggelam, pengundi masih salahkan BN sebab masalah banjir kawasan mereka masih belum diatasi. DAP kata BN tak bagus. PRK lepas DAP kata jom ubah SIbu sebab waktu BN memerintah masalah banjir masih tidak dapat diatasi. Undi DAP, nanti bawa masalah ini ke Pusat. Sekarang ni masih salahkan BN jugak. Pelik pelik.... undi DAP tapi nak minta bantuan BN.
Dua hari lepas, Wong Ho Leng bergambar ke hulu-kehilir di kawasan banjir di bandar mencari publisiti untuk buktikan yg dia atas turun kekawasan. Nanti salahkan BN sebab tidak atasi masalah ini.
DUN Bukit Assek yang dia pegang sejak pilihanraya 2006 langsung tak ada perubahan untuk mengatasi masalah banjir. Sibuk kata kerajaan pusat tidak membantu. Pengundi percaya sebab DAP ini pandai berkata-kata. Kenapa tidak minta peruntukan dari Pakatan Rakyat. Kan PR banyak duit.
Ini mesti PR tidak percaya dengan pengundi Sibu, sebab nanti mereka tolong, pengundi tak undi mereka lagi. Sudah berapa lama dah, Bukit Assek masih cam tu jugak. BN jugak yang tolong baiki jalan. Cam mana nak percaya DAP bila DAP tak percaya kat kita.
DAP cuma pandai bergambar & terpekik-terlolong je.

hilbert berkata...

wahh..pertama kali PapaGOMO beri komen di blog ana, terima kasih.

PapaGOMO pun pernah p Sibu masa PRK Bandar Sibu baru2 ini..ada dengar DAP janji nak mansuhkan masalah banjir di Sibu secara keseluruhannya hehe..

Ye bro Jeff, orang2 Sibu cari dan berlindunglah di rumah Wong Ho Leng..minta dia urus segala keperluan hehe...dan inilah masanya DAP tunjukkan kepada peminat mereka di Sibu yang mereka suka buat janji2 kosong hehe..

Bro Melanau Bro hehe..salam bro.. ajau lah masa DAP ba mijak gak liko Sibau/Sibu amun luin ateng menak alah sau wak ubak hehe...luin didak budei kman wak ateng... pengajaran buat pengundi di Bandar Sibu...last2 minta BN juga bantu mereka nanti..

Salam Kapak Tajam,
memang tajampun kapak bro..terhiris hati penyokong DAP kat sibu nun hehe...janji DAP harus ditunaikan..jangan biarkan peminat mereka di Bandar Sibu bermain dengan air banjir hehehe..

bro Little Napolean, salam..
BN tak tolong nanti mungkin penyokong kata apa lagi ker hehe...air di Sibu tak habis pakai lagi sampai banjir2...

Aku Ngerepak, salam..
Inilah waktunya untuk DAP menunjuk dan membuktikkan kepada seluruh rakyat di Sibu yang masa kempen dulu kata2 mereka akan benar belaka bukan takat fenomena banjir tapi yang lagi penting ialah mereka pernah kata akan membendung masalah banjir yang sering menghambat penduduk banjir lebih baik daripada BN dengan meniadakan banjir di Sibu untuk selama-lamanya.. rakyat Sibu harus menuntut janji2 itu..

pisau berkata...

bro hilbert,

biarkan Sibu tengelam dengan chauvanist ultra kiasu.Usaha PM kita untuk membantu diperlekehkan.

Pada pendapat aku,dalam masa yang sama harus diingat bantulah kawasan yang memberi undi kepada BN.Masih terlalu ramai yang memerlukan bantuan terutamanya penyokong kuat BN di rumah rumah panjang sekitar pesisir sungai.

Mereka mereka ini memberikan sokongan sepenuhnya kepada BN.walaupun ditohmah dengan pelbagai fitnah penghuni rumah panjang adalah fixed deposit buat BN.

Mereka harus diberi perhatian,lupakan penduduk bandar yang sombong dan segala bantuan salurkan sepenuhnya kepada rumah rumah panjang yang kita semua tahu banyak yang terlalu daif dan miskin.

ISAC berkata...

Sibu ni terdedah kepada "tidal flood".

Memang susah nak selesaikan masalah ni, kos mahal, kena bina "dykes", ban dan kunci air.

Tanahnya rendah dah macam kat Holland, mungkin bagus jika orang Sibu mintak Belanda jajah depa sebab Belanda aje yang boleh selesaikan masalah mereka ni....

kuchingitam berkata...

Bro,sapa rumah/barangan yang rosak ambik gambar wong ho leng madah nya boleh nulong claim dengan gov....apa orng sibu sik pande isi borang claim kah o jus YB jak yang boleh claim utk rakyat..

hilbert berkata...

Slm bro Megat Pisau,

jadi serbasalah juga BN dengan pengundi di Sibu...yang di bandar memang sudah kaya raya, senang lenang...bagi projek semua lengkap tapi tetap tolak BN manakala yang di kampung2 dan rumah2 panjang masih kuat menyokong BN kecuali satu rumah panjang yang hari tu memanggang babi bersama dengan PR Group..masih lagi memerlukan BN.

Bro ISAC,
masalah banjir adalah kejadian yang kerap melanda Sibu sejak dari dulu2 lagi...masa dulu awal tahun 1970an lagi waktu tu parlimen Sibu dikenali dengan Parlimen Igan dengan wakilnya dari DAP (bukan parlimen Igan yang sekarang ini) selalu juga kena banjir besar..maka kita lihat mana juga DAP dapat tahan banjir dari terus berlaku..

hahaha...KucingHitam,
mana boleh Wong Ho Leng minta bantuan daripada BN, kalu dia keluar DAP masuk ikut BN boleh lah... dia mesti merayu minta bantuan daripada DAP/PKR/PAS...baru logik.

Arkib Blog