Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Mac 26, 2010

Ulang Tahun ke-29 YAB Pehin Sri Taib sebagai Ketua Menteri Sarawak.

Hari ini Jumaat, 26hb Mac 2010 maka genaplah kepimpinan YAB Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud memasuki tahun yang ke 29. Perjalanan yang begitu jauh, perjalanan yang seorang pemimpin untuk membawa perubahan besar terhadap negeri Sarawak dan seterusnya perubahan untuk rakyat Sarawak secara keseluruhannya agar rakyatnya dapat berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan rakyat dari negeri-negeri lain di Malaysia ini.

Bermula dari tarikh 26hb Mac 1981 iaitu sepanjang masa 29 tahun itu juga rakyat Sarawak dapat menyaksikan sendiri akan semua perubahan yang dimulakan oleh Pehin Sri selaku Ketua Menteri dengan reaksi yang berbagai-bagai daripada segenap lapisan rakyat di Bumi Kenyalang termasuklah daripada para pemimpin negeri Sarawak sendiri.

Langkah awal Pehin Sri Taib bermula dengan lancar namun sebagaimana biasa dalam perjuangan untuk memperbetulkan apa jua keadaan di negeri Sarawak, kepimpinan Pehin Sri mula berdepan dengan liku-liku dan rintangan apabila terdapat pihak yang mula tidak senang dengan usaha Ketua Menteri untuk membersihkan Sarawak dari amalan yang tidak sihat seperti rasuah dan sebagainya cuba mula menentangnya.

Namun semuanya dapat diatasi dengan baik apabila niat yang baik disertai dengan tindakan yang bersesuaian dengannya juga maka pasti usaha murni untuk meneruskan khidmat kepada rakyat sukar untuk pihak yang berkepentingan mengganggugatnya dan kini rakyat Sarawak harus terus bersama Ketua Menteri Pehin Sri Taib melihat ke hadapan, melihat kepada kejayaan untuk Sarawak.

Selamat Ulang Tahun ke 29 sebagai Ketua Menteri Sarawak, semoga Pehin Sri sentiasa dianugerah dengan kesihatan yang baik.

Tiada ulasan:

Arkib Blog