Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Januari 29, 2010

2/2/2010: Sampai juga akhirnya tongkang ke pelabuhan...

Setelah ditunda beberapa kali dari satu hari ke hari yang lain dan juga dari satu destinasi ke satu destinasi, maka akhirnya sebuah tongkang yang penuh dengan muatan kontena berisi segala barang-barang yang tidak diketahui apa benda yang ada didalamnya tiba juga ke satu pelabuhan yang paling sibuk di Malaysia.

Difahamkan bahawa tongkang tersebut membawa barangan yang belum diistyihar serta sangat diragui akan ketulenan kualitinya samada ianya memenuhi standard piawaian antarabangsa ataupun ianya merupakan barangan yang diseludup. Sebab itulah kenapa kebanyakkan pihak sejak dari mula lagi begitu berminat serta setia menunggu ketibaan tongkang berkenaan ke jeti atau pelabuhan.

Orang ramai semuanya hanya mahu tahu samada benar atau tidak dakwaan seumpama itu walaupun telah dinafikan oleh kapten tugboat yang menunda tongkang tersebut. Umum hanya ingin tahu benar ke tidak tongkang itu membawa barang-barang yang terlarang dan ditegah.

Tongkang yang berdaftar di Pulau Pinang atas nama MV. PKR Mata Satu milik sebuah syarikat perkapalan yang berpangkalan di Singapura iaitu Syarikat Pakatan Bertiga 2X5 Sdn Bhd itu dijadualkan akan tiba di Pelabuhan pada 02hb February 2010 hari Selasa depan.

Harap supaya tongkang itu nanti akan selamat berlabuh. Turunkan sauh, ikatkan tali kuat-kuat agar tongkang tidak hanyut dibawa arus air yang deras. Sediakan tangga untuk memudahkan para pekerja pelabuhan serta juga krew-krew tongkang ketika kerja memunggah barang-barang dari atas tongkang turun ke atas pelabuhan. Pihak kastam dah lama dah bersedia untuk memeriksa kesemua barang-barang yang ada dalam tongkang itu.

..."Hei mambang laut, mambang angin, mambang tanah, ...mambang segala mambang...," he he he...

Tiada ulasan:

Arkib Blog