Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, Oktober 06, 2009

Kelengkapan Pertahanan Negara milik Angkatan Tentera Malaysia(ATM)













































Hanya untuk mempertahankan negara daripada serangan pihak musuh dan bukannya bertujuan untuk menyerang negara lain. Malaysia tidak ada rekod tercatat dalam sejarah pernah menyerang, menakluki atau menjajah negara lain. Malaysia sentiasa berpegang kepada prinsip "ingin memakmurkan jiran" iaitu sentiasa ingin berbaik-baik dengan semua negara-negara terutamanya dengan negara jiran tetangga.

Malaysia sentiasa mempertingkatkan keupayaan pertahanan hadapan negara. Malaysia tidak pernah takut dengan bayang-bayangnya sendiri. Malaysia adalah pejuang tulen keamanan sejagat. Malaysia tidak suka bermusuh dengan mana-mana negara. Malaysia tetap akan bertahan dan bersabar walaupun terus menerus dilempar dengan berbagai-bagai tuduhan dan fitnah.

Malaysia mempunyai rakyatnya yang berjiwa besar dan matang. Rakyat Malaysia tidak akan melayan sebarang perkara-perkara yang tidak mendatangkan apa-apa faedah. Rakyat Malaysia akan terus memandang kehadapan demi untuk mengejar segala kemajuan. Rakyat Malaysia tidak akan menoleh kepada perkara-perkara kecil yang hanya akan menyebabkan Malaysia ketinggalan dan mundur.

5 ulasan:

anaz berkata...

sebagai anak seorang anggota tentera..saya bangga dengan perjuangan tentera2 kita.

dah 3 hari saya tidak berjumpa dengan bapa sebab dia sibuk dengan bantuan ke Indonesia.Kebetulan pula dia yang menjaga operasi udara bagi pihak TUDM ke Indonesia kali ni.Rasa sia2 sahaja dia menghantar bantuan kesana.Mereka mahu juga berperang dengan Malaysia.Pemerintah mereka pun duduk diam sahaja.

hilbert berkata...

Ya benar, kita harus berbangga dengan apa yang kita ada, tetapi pihak luar tidak harus merasa dengki dengan apa yang telah dicapai oleh Malaysia.

Sebaliknya..Anaz, pihak luar harus mempelajari dari Malaysia bagaimana cara nak mengurus sebuah negara agar dapat mencapai kemajuan dalam berbagai bidang dan bukan cuba untuk meruntuhkan negara kita.

NKRI berkata...

ah gambar cuman tipuan ambil asal di google coba kalau asli malaysia mana gambar nbenfdera atau apa kek yg menunjukaakn asal malaysia cuma bohongan kebanyakan copast punyaku juga di copast. payah memang bakat meniru dan asal klaim

Unknown berkata...

Ini soal militer malaysia, memang gmbar asli..kalau militer indnesia, pasti gmbar bakso, ayam penyet...hahahaha...seru deh lihat gmbar kekuatan militer indon...hahahahaa

Unknown berkata...

Ini soal militer malaysia, memang gmbar asli..kalau militer indnesia, pasti gmbar bakso, ayam penyet...hahahaha...seru deh lihat gmbar kekuatan militer indon...hahahahaa

Arkib Blog