Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, Oktober 24, 2009

Bagaimana, masih ada harapan untuk masuk Syurga ?

Dulu semasa Pilihanraya Kecil di kawasan Manek Urai Kelantan ada satu slogan yang dicipta khas PAS untuk digunakan sewaktu kempen berjalan disitu iaitu "tengok gambar Nik Aziz masuk Syurga."

Sejak dari dulu lagi memang pemimpin PAS terutamanya Nik Aziz Nik Mat sering menghebohkan kepada seluruh rakyat terutamanya pengikut taksub PAS sekiranya memangkah PAS semasa dalam Pilihanraya nescaya Syurga lah Nik Aziz janjikan.

Hebat betul slogan itu, mengalahkan suruhan Tuhan. Kepada mereka yang memang sudah taksub dengan PAS mungkin ada diantara atau semua daripada mereka akan terima slogan itu sebagai yang harus diakui.

Mudah sajakan, bila saja melanggar larangan agama tak payah sembahyang atau memohon ampun dari Yang Maha Esa tetapi cukup sekadar melihat gambar Nik Aziz maka secara serta-merta dosa anda akan lenyap dan yang lebih melucukan lagi ialah bila kita tiba masanya seseorang itu meninggal dunia tempatnya telah dijamin masuk terus ke dalam Syurga.

Itu dulu. Semuanya akan menjadi tandatanya selepas ini iaitu selepas kita tahu apa perkembangan yang akan berlaku dan terjadi dalam kepimpinan PAS nanti. Jika sesuatu akan berlaku kepada mana-mana pemimpin tertinggi PAS sekiranya EGM terpaksa diadakan seperti akan dipecat, dilucut, direform, direbah dan sebagainya siapa pula yang akan menentukan tempat roh orang yang sudah meninggal dunia samada di Syurga ataupun di Neraka ?

Walau apa-apapun kita kena tunggu apa saja perkembangan seterusnya...adakah ada diantara penyokong-penyokong tegar PAS akan berubah sedikit demi sedikit dari terlalu taksub berubah kepada sikap tunggu, lihat dan bertindak. Mungkin juga mustahil bagi semua ahli-ahli PAS untuk tidak berubah fikiran apabila melihat perkara yang sedang berlaku didepan mata mereka sendiri adalah bertentangan sama sekali dengan perjuangan asal PAS.

2 ulasan:

AbgTuah berkata...

ITULAH PAS..SELALU MENDOAKAN KEBURUKAN TERHADAP UMNO..SEKARANG DOA MEREKA DIBALIKAN TUHAN..

hilbert berkata...

AbgTuah, benar sekali.. segala doa mereka untuk membinasakan UMNO dan BN sekarang telah menimpa parti PAS sendiri...

Arkib Blog