Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Ogos 16, 2009

Buaya Jadian mengganaz di Selangor...

Kalau di sebut "harimau jadian" orang biasa dengar. Bila disebut juga orang akan terfikir akan peristiwa yang pernah berlaku dikalangan masyarakat tertentu di negara ini sejak dari zaman berzaman.

Tapi kisah ini lain dari yang lain iaitu "buaya jadian". Mulanya orang ramai nak jinakkan saja buaya ni untuk ditangkap dan dibawa ke zoo negara. Biasalah buaya, orang bagi dia makan...apa saja dia akan ngap!!! ..orang bagi dia makan bangkai ayam dia ngap, bangkai lembu dia ngap, bangkai kapal terbang saja dia tak nak ngap...pasal harga besi lusuh sekarang belum stabil lagi.

Kita sambung balik cerita buaya jadian ni, setelah puas dia melahap makanan yang disuap orang dengan menggunakan hujung dahan kayu pokok pala, dia pun dah hampir kekenyangan maka tibalah masanya untuk buaya ini di bawa ke zoo negara. Tapi malangnya, tetiba saja buaya ini berubah menjadi ganaz sehingga terdengar bunyi buaya ini mendesis dan meraung...no, no, no, help me, help me, help me,..don't touch me, don't touch me, don't touch me...haiyaaaaa...touch n go laaaa...

Berbagai usaha dan cara dibuat oleh orang untuk menangkap buaya ni, tapi seringkali gagal...sampai dikejar-kejar lah lagi...nasib baik buaya ini tak sempat lari ke pejabat kedutaan Turki...kalau tak, mahu tak heboh satu cakerawala dibuatnya. Namun akhirnya berjaya juga buaya ini ditangkap...tetapi tiba-tiba pulak dia terjatuh hampir pengsan-pengsan cicak.

Apabila keadaan sudah dapat dikawal...tiba-tiba saja buaya ini bertukar imej lalu menjelma menjadi seorang manusia yang normal lengkap berpakaian serta mengenakan cermin mata. Masa tu juga makhluk jelmaan ini mendakwa kaki sebelah kanan dia cedera dan terus dihantar ke klinik, keluar saja dari klinik >>>ALAMAK<<<..PaTaH rupanya..tak sangka ya...huh!!!... Mana tak nya, siap berbalut dengan bandage jadi maknanya disimen lah tu...PATAH, ya mungkin KePaTaHaN. Pandai betul berlakon... Dapat cuti sakit 5 hari lah lagi...SOCSO tu nanti nak tuntut daripada siapa ye??? Berapa jumlah jahitan kelukaan yang dipaksa ditanggung anda Mr. Wong ...aduhaiiiiiii... bijak, bijakkk... berkat minum susu segar terus dari ladang lah tu...khasiat minum susu Enfagrow... /...bunge.., ..orkid..; ...bunge.., ..orkidlah; ,,,pandainye !!!
Posted by Picasa

4 ulasan:

PUTRA MERDEKA berkata...

hehe cun bro!
buaya ni spesis selsema babi jadi memang susah nak bendung, tapi hebat mana pun buaya...dia cuma ngap bangkai jer sebelum buaya ni sendiri jadi bangkai...
buaya PAS + buaya DAP + buaya PKR = BANGKAI
terima kasih bro

hilbertmontell berkata...

hehe lawak kan bro...tiba-tiba saja bakat lakonan pakatan pembangkang ni terserlah..kelas dunia pulak tu hehe..mengalahkan Mr.Bean..

AbgTuah berkata...

SALAM BRO.

HEHEHE..ITULAH BUAYANYA YANG DAH KENYANG MELAHAP SEMUA DITELAN BILA ORANG NAK SIASAT APA DALAM PERUT NYA TAK MAHU IKUT PULA..

hilbertmontell berkata...

ye Abg Tuah,

atau agaknya buaya tu tertelan botol beer...tu yang buat dia bertindak seperti orang yang sedang dalam keadaan dibawah separuh sedar...

Arkib Blog