Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Oktober 26, 2012

SCORPENE: DS Anwar Ibrahim luluskan pembeliannya pada 1995 !

Cadangan untuk membeli kapal selam Scorpene bagi tujuan pertahanan negara mula dibincangkan dalam kabinet Malaysia dalam tahun 1991.

4 tahun kemudian iaitu pada tahun 1995, setelah melalui banyak perbincangan mengenainya oleh Jemaah Menteri, kerajaan Malaysia akhirnya mengambil keputusan untuk membeli kapal selam berkenaan selepas mendapat kelulusan daripada Menteri Kewangan ketika itu Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga Timbalan Perdana Menteri.

Namun perjanjian untuk pembelian Scorpene hanya ditandatangani pada tahun 2000 dan Malaysia mula menerima kehadiran kapal selam tersebut dalam tahun 2010. Lihat seterusnya di sini

5 ulasan:

usin berkata...

apa2 isupun, penglibatan DSAI tidak dapat dinafikan. scorpene juga ada penglibatan DSAI dalam proses kelulusan utk pembelian. yg dia asyik berkokok tu menunjukkan beliau sudah nyanyuk sebelum sampai waktu. terlalu awal untuk nyanyuk. beliau ketika itu menteri kewangan dan timbalan perdana menteri. betullah kata pepatah "berkokok berderai-derai, ekor bergelumang taik"...

gun berkata...

ye ke menteri kewangan luluskan...apa tak kata PM masa tu yg luluskan...

apa2 pun ni bawah Kementah la...tak pyh la spin2...masalah ko org ialah UMNO tak pernah dpt nafi apa yg dituduh...tapi style kau orang hanya nak alih perhatian..DS Anwar luluskan lah...ari tu SUARAM dpt dana asing lah...isu asas nye masih tak jawab...isu nya sapa yg dpt komisen tu..?

MMI berkata...

Salam perjuangan .. Mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

Unknown berkata...

Patutlah bengkak sangat Nuar ni dgn Scorepene.. Komisyen tu dia yg patut dapat.. tup..tup kena pecat.. Dia kata ada komisyen yg di bayar... sibuklah dia kaitkan ngan Altantunya yg dapat komisyen tu.. ishh.ish..

hilbert berkata...

hahaha... tu lah pasal Anwar marah sangat agaknya... yang dikejar tak dapat, yg dikendong jatuh berciciran hehehe...

Arkib Blog