Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, Mei 22, 2012

Rasuah Anwar 901: misteri pembebasan Anwar terungkai jua akhirnya...

Perbicaraan kes liwat II membabitkan ketua pembangkang Anwar Ibrahim merupakan satu-satunya perbicaraan yang paling panjang dalam sejarah mahkamah di negara ini dan juga telah mencatat sejarah tersendiri apabila keputusan perbicaraan kes yang paling singkat dibaca cuma dalam lebih kurang dua minit.

Perbicaraan yang memakan masa bertahun-tahun, berdepan dengan masalah penangguhan demi penangguhan hampir seratus kali namun akhirnya hakim Mohd. Zabidin Mad Diah cuma mengambil masa yang terlalu pendek untuk membuat keputusan melepas dan membebaskan Anwar Ibrahim daripada disabitkan dengan kesalahan.

Semua itu berlaku pada 9 Januari 2012 dan sehingga ke hari ini masih terlalu ramai rakyat Malaysia terperanjat dan terkelu lidah dengan keputusan itu. Bagaimana boleh jadi begitu? Namun sebagai warganegara yang dituntut untuk senantiasa menghormati keluhuran undang-undang di negara ini, walaupun pahit namun keputusan itu terpaksa diterima dengan hati yang terbuka.

Simpati dengan nasib mangsa liwat II, Mohd Saiful Bukhari Azlan maka kami seluruh rakyat Malaysia yang lebih memahami perasaan seseorang apabila telah ditindas oleh mereka yang lebih berkuasa, yang berkuasa dan yang banyak wang yang boleh menentukan keputusan bagi dirinya, sudah tentu kami akan berterusan memberi sokongan jitu kepada rakyat biasa seperti Mohd. Saiful Bukhari Azlan dan terus berdoa agar suatu masa nanti kebenaran akan tetap berpihak kepada beliau.

Hari ini sebagai bukti betapa "doa dan harapan" kami rakyat Malaysia sejak keputusan memeranjatkan pada 9 Januari 2012 yang mahukan keadilan bagi Mohd Saiful telahpun ditunjukkan kepada seluruh masyarakat Malaysia bahawa memang ada yang tidak kena sepanjang perbicaraan kes liwat II sehinggalah pada hari kemuncaknya 9 Januari. Baca di sini dan juga di sini

Bagaimana Datuk Mohd. Yusof Zainal Abidin, seorang yang bertindak sebagai Peguamcara II pada kes liwat II dan beliau juga merupakan ketua pendakwaraya bagi kes berkenaan tetapi kini secara tiba-tiba muncul menjadi pegumbela pula kepada Anwar Ibrahim untuk kes Bershit 3.0.

Bagaimana rakyat Malaysia boleh menerima bahawa sepanjang perbicaraan kes liwat II berjalan tiada berlaku sebarang unsur-unsur rasuah sedangkan selama perbicaraan kes liwat itu berlangsung bermacam-macam tandatanya serta persoalan yang perlukan jawapan namun segalanya hampa.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..PEGUAMBELA DAH KENE PAU BROO..PENCACAI2 ANUWAR MESTI SUKE PUNYE LER..DLU SIAP MAKI HAMUN NAH SKANG DIORANG GOSOK BONTOT DIA BAIKKKKKK PUNYEE KEHKEHKEH

hilbert berkata...

perkara macam ni tak sepatutnya dilakukan oleh seorang yang pernah memberi sebuah harapan kepada mangsa liwat II... belum sampai setahun orang ini boleh berubah menjadi sesumpah

Arkib Blog