Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, September 07, 2011

PAS perbetulkan semula seluar dalam Mat Syabun...

Mat Syabun pakai seluar dalam cara terbalik, yang sebelah patutnya ke depan di alih ke belakang dan yang patutnya ke belakang di alihnya ke depan...itulah pasal telor dia terdedah dan mudah hilang...KJ nak sambutpun tak sempat lagi.

Semalam Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali cuba menyelamatkan keadaan setelah menyedari kemarahan rakyat terhadap Mat Syabun semakin memuncak berikutan sokongan terbuka Mat Syabun kepada keganasan serta kezaliman komunis dalam peristiwa Bukit Kepong.

Datuk Mustafa Ali cuba membaiki kerosakan yang diakibatkan oleh Mat Syabun. Jika sebelum ini Mat Syabun kata Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj, Dato' Onn Jaafar serta anggota Polis yang terkorban kerana terlibat dalam mempertahankan Balai Polis Kepong dari di serang oleh pengganas komunis dan rakan-rakan Mat Indera bukannya pejuang negara sebab dakwa Mat Syabun sebab mereka itu adalah pegawai British.

Kata-kata Mat Syabun itu bukan saja setakat mengundang kemarahan keluarga pewaris Bukit Kepong malahan hampir keseluruhan rakyat negara ini berang dengan kenyataan tidak berasas Mat Syabun itu. PAS dalam dilema dan PAS terperangkap gara-gara lidah Mat Syabun. Ini memaksa Datuk Mustafa Ali tampil untuk menjernihkan keadaan. Datuk Mustafa Ali terpaksa telan balik kepahitan air liur yang diluah oleh Mat Syabun.

Dalam ertikata lainnya, Datuk Mustafa Ali kembali semula kepada sejarah sebenar dengan mengakui bahawa UMNO adalah pejuang kemerdekaan negara yang sebenar dan anggota polis serta mereka-mereka yang terkorban didalam mempertahankan Balai Polis Kepong sebagai wira sebenar dan bukannya komunis ataupun Mat Indera... Mat Syabun jadi malu sendirilah!!!

Tiada ulasan:

Arkib Blog