Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Julai 21, 2011

Video: Nik Aziz hina Nabi Muhamad saw !



Apalah yang tak kena dengan orang tua ini, sampaikan unsur-unsur yang ada dalam Islampun boleh membuatkan dia tidak senang duduk dan tidak senang berdiri. Kalau pasal PPSMI, ISA, SPR, SPRM, Polis dan lain-lainnya tak mengapalah juga, tetapi kalau sudah sampai ke Perayaan Maulud Nabi juga mahu dihapuskan...apakah hak Nik Aziz Nik Mat ke atas perkara tersebut???

"Rasulullah saw adalah jawatan yang dilantik oleh Allah sendiri. Allah sendiri tengok dalam ramai-ramai manusia diatas muka bumi ini entah berapa puluh ribu trillion manusia, ada seorang manusia atas dunia namanya Muhamad bin Abdullah saw.

"Beliau(patutnya Nik Aziz sebut "Baginda") telah dilantik menjadi Nabi bila umur dia(patutnya Nik Aziz sebut "Baginda") 40 tahun. Waktu dia(patutnya Nik Aziz sebut "Baginda") beranak, jadi 40 tahun dulu, beerti Nabi ini waktu dia(patutnya Nik Aziz sebut "Baginda") diberanak bonda dia(patutnya Nik Aziz sebut "Baginda") mak dia(patutnya Nik Aziz sebut "Baginda") Siti Aminah pun tak tahu anak dia diangkat menjadi Nabi."

Yang sedihnya lagi apabila dalam ceramah tersebut, Nik Aziz telah samakan kelahiran Nabi Muhamad saw serupa dengan kelahiran budak biasa di kampung-kampung...dan itulah agaknya sebab mengapa PAS dibawah nasihat Nik Aziz mahu perayaan Maulud Nabi agar tidak perlu dirayakan oleh umat Islam...

4 ulasan:

aku berkata...

sadis btoi lah depa ni....

perjalanan hidup Nabi Muhammad S.A.W....bukan suatu perjalanan yang biasa......untuk orang biasa....

Nabi Muhammad S.A.W adalah pesuruh Allah S.W.T......

Rasulullah S.A.W adalah kekasih Allah S.W.T....

tiap detik kehidupan baginda dipenuhi dengan ujian dan dugaan....yang dirakam di dalam Al-Quran.....

bukan kah tiap ilmu yang diperolehi seorang hamba seperti kita ni....sewajarnya mendekatkan diri pada Allah S.W.T....?

da ilang ke rasa malu dalam diri seorang hamba.....hingga menerbitkan rasa angkuh....apabila meletakkan ilmu lebih tinggi daripada keimanan terhadap Allah yang Maha Esa...?

depa ni gilerrr bioll!

hilbert berkata...

bro,
Nik Aziz dah anggap dia sama tarafnya dengan para nabi.. macam tau2 saja dia apa yang pernah berlaku sebelum zaman nabi dulu

Ndee_tganu berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ndee_tganu berkata...

sila rujuk pada video ni. mungkin kata nik aziz mbawa maksu yg lain. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=TyAsB4ogK7M

Arkib Blog