Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Jun 30, 2011

Tian Chua kekal MP, DS Nazri kecewa tinggalkan Dewan

Ternyata keputusan yang baru dibuat oleh Speaker Dewan Rakyat sebentar tadi berkenaan dengan status Ahli Parlimen Batu Tian Chua sangat mengecewakan bukan sahaja terhadap seluruh para penyokong dan pemimpin kerajaan malahan jelas turut menmbuat Menteri Di Jabatan Perdana Menteri YB Datuk Seri Mohd Nazri sangat kecewa apabila bertindak berdiri untuk mencelah namun terus berlalu keluar meninggalkan Dewan setelah keputusan Speaker Dewan untuk mengekalkan Tian Chua sebagai wakil rakyat Batu berpandukan kepada keputusan yang telah diputuskan oleh hakim mahkamah.

Sepatutnya keanggotaan Tian Chua sebagai ahli Dewan Rakyat dibatalkan kerana kes beliau yang menggigit tangan anggota polis memang tidak wajar berlaku serta dilakukan oleh seorang wakil rakyat yang mewakili rakyat ramai dari latar belakang kehidupan yang berbagai-bagai. Tindakan bodoh Tian Chua itu yang nyata telah menghalang tugas anggota penguatkuasa daripada menjalankan tugas mereka adalah sangat bertentangan dengan prinsip dan tanggungjawab beliau sendiri selaku salah seorang daripada penggubal undang-undang di Dewan Rakyat.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..TU PUN ANUWAR BERAHI MASIH KATA SISTEM PERUNDANGAN NEGARA TAK ADIL GAK KERR?..PUNDEK DIA LAHH! HARKK PTUIHH!! KEHKEHKEH

hilbert berkata...

ye bro, satu keputusan yang tak terduga..

Arkib Blog