Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Mei 19, 2011

Benarkah manusia dianugerahi dengan akal dan fikiran yang sempurna ?

 Kalau benar maka esok hari Jumaat berfikirlah dengan semasak-masaknya, jangan jatuhkan maruah serta martabat bangsa hanya semata-mata untuk menunjukkan kepada sesama sendiri siapa yang kuat dan siapa yang lemah. Esok jangan buat perkara-perkara seperti dalam gambar atas tu lagi. Ingatlah, kalau bangsa Melayu terus menerus bercakaran sesama sendiri maka orang yang akan mendapat faedah besar adalah DAP serta kaum kerabat mereka.
 Ini seekor juga sebahagian daripada kaum kerabat DAP. Jangan tiru aksi seperti ini di rumah. Akal YB seperti dalam gambar di atas ini belum cukup matang lagi, penyakit kencing manis yang dihidapinya belum sembuh lagi dan perlu dihantar ke pusat perubatan tiap 4 jam sekali dan kalau kehabisan bekalan ubat maka dia akan buat hal seperti orang gila, itulah sebabnya dia akan jadi hilang akal atau akal belum cukup sempurna lagi.
 Kalau orang yang sering mengaku diri seorang yang warak, alim dan taat kepada suruhan agama tentu sekali orang tu tak akan sanggup menduakan isteri di waktu yang sepatutnya beliau berada di rumah bersama dengan bini dan cucu sambil bermain facebook dan tuwitter pulak tu tanpa seurat benangpun di tubuh.
 Ini lagi sekor, akal pendek fikiran singkat dedah sana dedah sini. Tak malu. Simpan jantan muda lagi tu dalam bilik.
 Yang ini lagi, betul-betul pendek akal...akal tak sempurna lagi..baru lepas angkat sumpah tetiba pulak langgar balik sumpah yang dia sendiri buat.
 Yang sekor ni lagi teruk, jangan ikut aksi orang ini..dia beragama Islam tetapi menaikkan logo babi depan bangunan Parlimen Malaysia. Sempurnakah akal dia ni ooouwh~~~
Ini pulak kumpulan perusuh dalam Dewan Rakyat, mereka ini anggota-anggota yang turut menggubal undang tertentu untuk Malaysia tetapi dek kerana akal fikiran mereka yang belum cukup matang maka soal peraturan dalam dewan rakyat mereka dah sepak ke tepi dah...mereka macam babun buat lawak dalam dewan rakyat.

Janganlah buat kerja-kerja yang tak berfaedah macam yang kawan-kawan kat atas pernah buat dulu, mereka tu bukannya spesis yang tau jaga tatasusila atau hormat kepada dewan serta orang keliling. Maka esok ingatlah jangan cemari hari penghulu segala hari iaitu hari Jumaat dengan perkara yang tak elok.

Berbincang merupakan satu jalan yang paling baik. Elak dari bersengketa. Bertoleransilah dalam segala hal.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..SAIN SAJE BORANG MASUK FUCKATAN BERMAKNA OTAK AKAN DI EKJAS KE KELAPE LUTUT ATAU DI LOBANG BONTOT KEHKEHKEH

hilbert berkata...

aha...perkataan baru anwar sekarang bro "lain ha ha"...

ubat bius kalau salah cucuk tu lah jadinya..

Arkib Blog