Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, April 06, 2011

N50 Dalat 3 penjuru: BN lwn PKR dan Bebas !

Calon PBB/BN yang juga penyandang untuk kerusi N.50 Dalat YB Datin Hajjah Fatimah Abdullah akan ditentang oleh calon daripada PKR Encik Sylvester Ajah bin Subah dari Kampung Medong Dalat serta seorang calon Bebas Encik Salleh bin Mahli dari Kampung Senau Oya Dalat.

Sylvester Ajah merupakan bekas S/usaha politik kepada Ketua Menteri Sarawak pada pertengahan tahun 1980an iaitu pada tahun 1987-1990an sebelum dilantik sebagai Timbalan Pengurus Lembaga Pembangunan Bintulu (BDA) dan pernah disebut-sebut sebagai calon BN pada pilihanraya negeri 2001 bagi menggantikan Datuk Seri Mohd Effendi Norwawi namun pada saat akhir Pehin Sri Abdul Taib telah memilih YB Datin Hajjah Fatimah untuk bertanding mewakili PBB/BN pada pilihanraya yang ke lapan itu.

Manakala seorang lagi iaitu calon Bebas Encik Salleh bin Mahli seorang peniaga ikan buat pertama kali mencuba nasib untuk dipilih sebagai wakil rakyat untuk mewakili rakyat di Dalat.

Setakat ini saya belum mahu mengulas apa-apa tentang pencabar BN di Dalat ini...biarkan mereka terjun dengan labu-labu mereka dulu...

Tiada ulasan:

Arkib Blog