Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, April 29, 2011

Ketua AMK pula yang awal-awal sudah jadi korban sumpahan laknat

Kalau pada kebiasaannya, sebaik saja atau selepas selesainya sesuatu majlis sumpah mubahallah dilakukan satu pihak terhadap pihak yang lain akan ada petunjuk-petunjuk tertentu yang boleh kita lihat baik kepada mereka yang melakukan sumpah laknat ataupun mereka dipihak yang satu lagi.

Misalnya didalam sumpah laknat ada menyebut sekiranya apa yang dilafazkan olehnya ketika melakukan sumpah mubahallah hanyalah satu fitnah semata-mata terhadap pihak yang satu lagi maka beliau akan dilaknat oleh Tuhan dan begitu jugalah sekiranya apa yang dilafazkan adalah memang benar maka pihak yang sebelah lagi yang akan dilaknat Tuhan seumur hidupnya.

Tetapi lain pula yang terjadi siang tadi selepas selesai solat Jumaat iaitu sebelum berlangsungnya majlis sumpah laknat oleh Trio Datuk Shazril Eskay Abdullah bilamana belum lagi sumpah mubahallah dilafazkan malapetaka sudahpun dulu jatuh ke atas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) saudara Syamsul Iskandar Md Akin yang tiba-tiba mengamuk didalam ruang Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul. Itulah petunjuk awal yang perlu kita lihat bahawa ada yang tidak kena berlaku didalam kalangan pemimpin-pemimpin PKR.

Sepatutnya kejadian sebegini tidak harus berlaku didalam mana-mana rumah ibadat yang suci seperti masjid ataupun surau iaitu tempat dimana untuk umat Islam menunaikan tuntutan agama mereka. Tetapi perbuatan yang telah dilakukan oleh Syamsul Iskandar Md Akin bersama-sama dengan para pengikut PKR siang tadi didalam ruang masjid Amru al-As seolah-olah Tuhan telah menunjukkan kepada kita bahawa apa yang bakal dilakukan oleh Trio Datuk Shazril Eskay Abdullah, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan Datuk Shuib Lazim adalah benar dan ketiga-tiga mereka itu adalah dipihak yang benar.

Biasanya sejarah membawa kebenaran senantiasa berdepan dengan penentangan yang paling hebat. Sejarah perjuangan para Nabi untuk membawa manusia untuk keluar dari kemungkaran dan kesesatan kepada kebenaran adalah adalah satu perjuangan yang sangat mahal dan tidak ternilai. Perjuangan kesemua 25 para Nabi seringkali berhadapan dengan pemberontakkan, fitnah, percubaan dan sebagainya. Begitulah, betapa sukarnya untuk menegakkan keadilan jika tidak dengan tentangan dari kiri, kanan, depan, belakang, atas dan bawah terlebih dahulu.

Tiada ulasan:

Arkib Blog