Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Mac 14, 2011

Zuraidah buat tawaran "Percuma" kepada penduduk di Miri semalam...

Semalam, Ahli Parlimen Ampang Selangor yang juga Ketua Wanita PKR pusat Zuraidah Kamaruddin dilihat sedang merayau-rayau di sebelah belakang bangunan Yun Lan milik usahawan terkemuka Tan Sri Datuk Ting Pek Khing sambil ditemani oleh Pengerusi PKR bahagian Miri Dr Teo Yu Sheng.

Selepas itu kelihatan Zuraidah serta Dr Teo memasuki deretan gerai minuman yang berkonsepkan 'open air' berhadapan dengan Mei Hua Shop serta terletak di sebelah belakang RHB Bank sambil mereka berdua mendatangi semua pelanggan yang sedang menjamu selera di situ dengan tujuan untuk meraih sokongan daripada rakyat agar memilih Pakatan Haram pada PRN Sarawak akan datang.

Pilihan Raya Negeri belum lagi bermula, tapi awal-awal lagi Zuraidah serta sekutu PKR lainnya iaitu PAS dan DAP mengadakan kempen 'merayau dan melilau' di seluruh bandar-bandar utama di negeri Sarawak. Di Miri semalam, Zuraidah telah menawarkan sesuatu yang percuma kepada beberapa pelanggan gerai minuman yang masih dalam keadaan kebingungan kesan dari pengaruh alkohol ;-))

Zuraidah berkata kepada para pelanggan gerai "kalau Pakatan Haram berjaya menubuhkan Kerajaan di negeri Sarawak, perkara pertama yang akan dilakukan ialah menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), menaikkan bayaran royalty minyak dari 5 peratus kepada 20 peratus untuk Sarawak, Sabah, Terengganu dan juga Kelantan."

Tapi sayangnya Zuraidah Kamaruddin bercakap buat janji tak menggunakan otak di kepalanya tapi dia guna otak dalam tempurung lututnya bila mengaitkan perkara yang jelas tidak boleh dilakukan oleh sesebuah kerajaan negeri untuk mengubah undang-undang tertentu melainkan hanya boleh dilakukan dengan kuasa kerajaan pusat.

Untuk menipu rakyatpun kalau dah akal pendek tiada guna juga kalau dah buat malu diri sendiri. Tidak masuk akal sama sekali kalau mereka hanya  menang di Sarawak maka kononnya mereka akan mampu mengubah segala-gala yang masih di bawah bidang kuasa kerajaan persekutuan. Orang yang tengah mabuk bolehlah Zuraidah tipu bulat-bulat, tapi kalau orang yang tengah minum teh atau kopi jangan haraplah...mereka masih berfikiran waras dan tahu mana satu yang baik untuk masa depan Sarawak dan mana yang tidak baik.

4 ulasan:

hafez berkata...

bn pun sama gak,dkt pilihanraya janji mcm2,lps pilihanraya projek simpan dalam bakul sampah...ugut rakyat kalau x sokong bn.

hafez berkata...

bn pun sama gak,dkt pilihanraya janji mcm2,lps pilihanraya projek simpan dalam bakul sampah...ugut rakyat kalau x sokong bn.

usin berkata...

hehe...apa la ko ni hafez. x nampak langsung kelemahan kempen zuraidah ni. ko hanya tau macamana nk balas bila kelemahan pemimpin pr didedahkan. kerajaan negeri ada kuasa ke nk pinda undang2 persekutuan? itu kempen sengal namanya. kempen la dgn cara yg bijak, ayat2 yg cerdik. utk ko hafez, jgn emosional sgt, kalau org kata kita lemah, jgn terus kata "awkpun lemah jugak". itu ayat2 sengal. jgn marah, nanti kena jual.

hilbert berkata...

Hafez: BN lain, Pakatan tu lain... kalau BN mereka akan tetap tunaikan janji mereka tak kira lambat atau cepat maka mereka tetap lunaskan.

Tetapi Pakatan janji kosong, bulan bintang dan langit segala mahu dibagi kepada semua rakyat sebelum pilihan raya tetapi bila dah berkuasa lihat saja di P. Pinang, Selangor dan Kelantan..apa mereka dah buat?

Usin: t/kasih atas komen.., biasaklah pemuja Pakatan ni..mereka sering gagal menilai pemimpin mereka, mereka takut mengkritik pemimpin mereka..mereka akan ikut saja biar bai atau buruk pemimpin mereka lakukan...

Arkib Blog