Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Februari 13, 2011

Nurul Izzah sentiasa berprasangka buruk, tak sesuai dengan penampilan.

Kalau satu ketika dulu Anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah dengan tanpa usul periksa telah mendedahkan sisitem pertahanan negara ketika berada di luar negara apabila beliau mempertikaikan banyak perkara yang melibatkan kemampuan kapal selam pertama negara iaitu KD Tunku Abdul Rahman untuk beroperasi mengawal perairan negara dari percerobohan anasir luar.

Secara tidak langsung perbuatan yang paling tidak bertanggungjawab anak perempuan sulung Anwar Ibrahim itu telah turut mendedahkan keselamatan negara ini kepada ancaman pihak musuh ataupun mungkin akan mengundang serangan yang tanpa diduga pasti akan berlaku sekiranya perbuatan mahu berkongsi maklumat berkenaan pertahanan negara sendiri dengan pihak negara lain maka ini juga tentu akan membuka peluang kepada pihak musuh untuk bertindak.

Baru-baru ini Nurul Izzah sekali lagi membuat tuduhan tidak benar yang pasti amat memalukan beliau sendiri selaku wakil rakyat yang berstatus sebagai seorang Ahli Parlimen apabila mempertikaikan kos pembinaan jejantas yang menghubungkan Pusat Konvensyen KLCC dengan Hotel Impiana KLCC sepanjang 153 meter yang menelan belanja sebanyak RM10 juta.

Beliau seperti sebelum ini tanpa usul periksa dan tidak pula merujuk kepada mana-mana pihak yang berkaitan dengan pembinaan jejantas itu bagi mendapatkan maklumat lengkap mengenai kos keseluruhan membina jejantas berkenaan dengan mudah telah menuduh kerajaan melakukan pembaziran sangat besar ke atas wang rakyat untuk menampung kos projek jejantas tersebut.

Apa yang nyata ialah, Nurul Izzah rupa-rupanya hanya suka membuat kenyataan liar ikut sedap hati beliau sendiri tanpa sebarang bukti apabila tuduhan beliau itu sudah di jawab oleh Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar YB Senator Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang telah menyangkal semua dakwaan Nurul Izaah itu bila Menteri berkenaan menjelaskan bahawa kerajaan serta kementerian beliau tidak ada kaitan langsung dengan pembinaan jejantas itu kerana ianya ditanggung sepenuhnya oleh anak syarikat Petronas iaitu KLCC(Holding) Sdn. Bhd.

Macamana nak jadi seorang pemimpin kalau asyik untuk menipu rakyat dengan berbagai-bagai cerita palsu dan dakwaan yang tidak benar dan hanya rekaan semata-mata ? Bolehkah negara terus mencapai kemajuan, terus membangun, rakyat hidup rukun damai, harmoni kalau punya pemimpin yang bersikap seperti ini yang senantiasa suka mencari kesilapan pihak lain tanpa mahu melihat kepada kekurangan serta kesilapan dipihak mereka sendiri ?

5 ulasan:

Jeffry berkata...

SLM BRO..ITU PASAL LA SKRG PUAK LAHANAT FUCKATAN DAH KEHABISAN BROO. SKRG NI APE JE YG ADE DEPAN MATE DIORANG MAIN TEMBAK JEK. TAK KIRA LAH SAMA ADA SUMBER TU BTUL ATAU TAK. ASALKAN ADE ISU. KEHKEHKEH

aku berkata...

salam bro,
aku nampak berita ni di muka depan majalah HARAMKAH masa sarapan pagi tadi kat Bangi..terus aku terbalikkan paper tersebut..saje je nk nengok2 kaw kuat PAS..ha..ha
TQ

nonbal berkata...

Sayangg, muka tampak macam gadis melayu terakhir, bersopan, tapi tak ku sangka hatinya busuk mengalahkan jeruk biawak. itulah bakal pemimpin 'masa depan', apalah nasib Malaysia jika ramai malaun macam ni.

hilbert berkata...

Jeff: Pakatan Rejim sudah kehilangan modal..mau tak mau untuk meneruskan hayat perjuangan mereka tak peduli buat apa saja asalkan langkah tidak terhenti setakat disitu saja.

Aku: apatah lagi bro kalu berita mcm tu memanglah mendapat tempat dimuka depan akhbar mereka..kurang masin ditambah garam, kurang manis ditambah gula..

Nonbal: Iyalah..berketrampilan sopan santun tapi tak sama dengan pembawaan sikap beliau.

Hareez Haiqal ™ berkata...

macammana bapaknya...macam itulah anaknya..

Arkib Blog