Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, November 30, 2010

DS Anwar 'anugerah' dan utusan akhir zaman PKR...

Saya 100% memang tidak akan mahu percaya kepada apa yang pernah diungkapkan oleh Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah semasa Kongress parti itu baru-baru ini yang menyebut bahawa DS Anwar iaitu suami sdn bhd beliau sebagai "anugerah Tuhan" kepada negara Malaysia.

Teruk sangatkah keadaan negara serta rakyat Malaysia ketika ini sehingga Tuhan terpaksa mengutuskan seorang manusia lain sebagai penyelamat kepada keadaan ? Bohong dan tipu semua itu. Semua rakyat Malaysia yang masih waras tidak akan melihat keadaan sedemikian berlaku dalam negara ini kecuali ianya memangpun berlaku di dalam Parti KeADILan Rakyat (PKR) sendiri.

Kalau Datin Seri Wan Azizah kata yang Anwar di'anugerahkan oleh ahli-ahli parti' kepada PKR sebagai pemusnah perpaduan kaum dan agama di negara ini saya memang setuju dan memang tepat sekali. Kita seakan-akan punya pandangan bahawa dengan kebebasan yang begitu melampau diberikan oleh pihak kerajaan Barisan Nasional terhadap DS Anwar sehingga beliau tanpa ragu-ragu menyentuh sesuatu perkara yang sensitif yang jelas akan menjejaskan hubungan antara kaum di negara maka inilah diantara punca penyebab kepada masalah perpaduan kaum dalam negara kita.

Apabila sebuah parti yang dulu kononnya diwujudkan untuk menyaingi segala parti-parti yang ada dalam komponen Barisan Nasional yang mereka dakwa sebagai parti kronisme,nepotisme dan sebagainya tetapi kini parti mereka pula yang telah buat perkara yang begitu jauh lebih buruk dari parti-parti yang pernah dituduh serta dilabelkan dengan perkataan sedemikian.

Pemilihan yang tidak telus, pencalonan yang disekat, kertas undi hantu, penyelewengan, penipuan, pergaduhan dan berbagai-bagai lagi kejadian sepanjang mesyuarat pemilihan PKR berlangsung sudah jelas dan nyata untuk membolehkan seluruh rakyat Malaysia menilai sendiri apa itu PKR, apa dasar perjuangan PKR dan ke mana haluan negara ini hendak dipacu oleh PKR pada masa yang akan datang.

Lihatlah dalam PKR sekarang siapa Presidennya?, siapa Timbalan Presidennya?, siapa Naib Presidennya? siapa Ketua Umumnya? Presiden PKR isteri DS Anwar. Timb. Presiden PKR pula adalah 'lelaki misteri' dalam keluarga DS Anwar. Naib Presiden PKR anak DS Anwar. Ketua Umum PKR pula adalah DS Anwar sendiri. Semua keputusan akhir selepas perbincangan akan diputuskan oleh keempat-empat 'anugerah' ini dan mereka yang dibawah hanya akan mampu melihat tanpa boleh membantah.

1 ulasan:

tungkaran hati.blogspot berkata...

Perjuangan PAS lebih bermaruah tanpa PKR dan DAP.
Keujudan PAS dalam PR hanya sebagai Babi tunggangan sahaja.
Tak percaya? Tanyalah sama Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang.

Arkib Blog