Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, Oktober 23, 2010

Namewee: Kerajaan tak perlu tunggu majoriti 2/3 untuk bertindak !

Entah apa sudah jadi dengan kes Namewee ini??? ...kalau tak silaplah kes video klip Namewee yang bersifat sangat perkauman sudah lebih dua bulan diperkatakan namun sehingga kini masih tiada juga tindakan diambil. Tetapi Namewee semakin ligat. Mana KDN????

Isu iklan Hari Raya oleh TV3 sudahpun diambil tindakan walaupun permohonan maaf telah dilakukan oleh pihak pengurusan kumpulan Media Prima tersebut. Tetapi Namewee terus terlepas. Mengapa???

Dua orang pengetua sekolah masing-masing dari Johor dan Kedah iaitu kedua-duanya memanglah "kakitangan kerajaan" tak payahlah DS Nazri bagitau telahpun diambil tindakan awal. Tetapi oleh kerana Namewee bukan pegawai kerajaan maka sebarang tindakan tidak boleh diambil, kata DS Nazri. Kenapa???

Dulu. penulis blog Aduka Taruna, Jeffry Dimensi Damien pernah diambil tindakan kerana dikatakan menyalahguna kebebasan berkarya dengan menghasilkan karya-karya yang boleh menyinggungkan perasaan pihak lain. Tetapi tidak kepada Namewee??? ..kenapa ya???

Sekarang pulak iaitu baru-baru ini seorang lagi penulis blog Rocky's Bru telah menjadi mangsa apabila beliau telah diheret oleh DS Rais Yatim ke Balai Polis berikutan karya yang beliau hasilkan telah didakwa oleh DS Rais sebagai "jelek atau menjelekkan yang boleh menyakitkan hati orang lain. Adakah blogger ini kakitangan kerajaan???...tetapi Namewee???

Apa lagi yang ditunggu oleh kerajaan? mau tunggu majoriti suara rakyat di Parlimen mencapai ke 2/3 % baru mula mahu bertindak? Saya rasa tak payahlah, sebab hakikatnya kerajaan BN sudah ada kuasa memerintah nescaya itu sudah memadai untuk membolehkan kerajaan bertindak ke atas Namewee.

7 ulasan:

kingnek berkata...

aku rasa, lepas menang PRU akan datang, BN akan laksanakan perkara yang tergendala . . .termasuk proses membuang anasir busuk dari UMNO (khairy and geng) dan juga Namewee, kita bersabar dulu

Alibroleh berkata...

ekelehh...dalam PAU cakap ber degar2 nak pertahankan maruah melayu...
jangan jadi macam tong kosong aje lah..bunyi je kuat tapi ..elek..kosong.
kalo camni jadi bahan lawak aje laa..

amieiezam berkata...

alibroleh pun macam tong kosong juga...
nak jadi RAJA LAWAK musim ni ke?

Tamingsari berkata...

alibroleh nie bukan sahaja spesis tong kosong tapi tong taik...

Namawee perlu dihukum segera !!!

Tok Sham... takkan dia jer...

-tamingsari-
www.blogtamingsari.blogspot.com

Tamingsari berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mohd berkata...

Namewee ini adalah orang kesayangan pornstar Chua Soi Lek dan KJ.
Macam mana nak ambil tindakan?

hilbert berkata...

Salam,

Kingnek: itupun sekiranya lg bergantung kepada kuasa majoriti 2/3 baru nak buat.

Alibroleh: ada sesetengahnya begitu namun ada juga yg berpegang kepada apa yang mereka ucap pada PAU tu.

Amieiezam: apa2 saja larrr :)

Tamingsari: Saya setuju tang Namewee tu...tindakan segera harus diambil..

Mohd: anggapan rakyat memang begitulah..tapi mereka berdua undi itu penting hehe..jadi kena jagalah hati puak2 Namewee tu..

Arkib Blog