Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Oktober 07, 2010

Latheefa Koya 'langgar hak asasi manusia' menculik dan mengurung Rahimi Osman !!

Setelah saya membaca isi kandungan laporan yang telah dibuat oleh bekas Setiausaha 'Sulit' DS Anwar Ibrahim iaitu Rahimi Osman serta sebab musabab beliau membuat laporan polis berkenaan dengan perkara itu maka saya mendapati antara kesimpulannya ialah beliau sebenarnya pada hujung bulan June 2008 telah menjadi mangsa culik dan dikurung.

Perbuatan menculik dan mengurung mana-mana individu adalah satu perbuatan yang salah disisi undang-undang Malaysia dan mereka yang didapati telah melakukannya boleh didakwa di Mahkamah serta boleh dijatuhi hukuman penjara serta denda.

Yang menarik dalam kejadian menculik itu bukannya rakyat biasa yang tidak tahu itu ini tetapi adalah seorang yang berjawatan profesional iaitu seorang Peguam dan beliau adalah Latheefa Koya. Dan seorang lagi yang bersubahat dan terlibat didalam kes penculikan Rahimi Osman itu ialah rakan sebidang Latheefa Koya iaitu Saiful Izham Ramly juga seorang peguam.

Harap selepas ini akan ada lagi laporan polis dibuat oleh Rahimi Osman kerana beliau mungkin tidak sedar dalam isu ini telah berlakunya perlanggaran hak asasi manusia oleh Latheefa Koya dan Saiful Izham Ramly terhadap dirinya apabila beliau telah dikurung untuk beberapa hari di dalam sebuah bilik Hotel Quality dekat Shah Alam Selangor pada hujung bulan June 2008 lalu.

6 ulasan:

Pena Agenoz BERBISIK... berkata...

SALAM UKHWAH

MAAF PAB BERKATA2

ALAMAK..TIPAH TERTIPU LAGI... MENTANG2LAH NAMA DEME THEE FA...PEGUAM PULA TUE...BLEH BUAT SUKA2...NEGARA INI ADA UNDANG2...INI BUKAN KERAJAAN BAWAH POKOK...

PESANAN PAB..TAUBAT NASUHALAH...WAHAI CIK PAH OI... PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA LUAS SEBELUM MALAIKAT MAUT MENJEMPUTMU... TINGGALKAN ANU AAAR DEMI A (AGAMA) BA (BAGSA)TA (TANAH AIR)

WASSALAM

putera.makasar berkata...

TAK HERAN AKU DENGAN SI THEPAA NI...
TOLONG BETULKAN NAMA NYA...BUKAN TIPAH TAU...TIPAH TU NAMA MELAYU....DIA NI LATHEEFA KOYA.
NAMA MACAM ORANG2 DARI BENUA KECIL KELING TU..
TENGOK RUPA PUN DAH TAU....DIA BUKAN MELAYU...
pesan atok aku...pukul keling dulu sebelum nak pukul ular.
orang2 melayu dulu banyak kias peribahasa berkenaan keling...
rajin2 lah cari...

Cencaluk berkata...

Salam,

Betul apa yang dikatakan oleh Putera Makasar tu tok nenek kita ada meninggalkan pesanan yang menyatakan jikalai kita bertemu dengan ular dan orang india siapa yang patut kita pukul dulu? jawapannya adalah India kerana mereka ni dari atas sampai kebawah semuanya berbelit.

Ulasan :

Orang india ni kalau dari kepala kita lihatkan mereka ni suka buat rambut ekor kuda yang melilit pas tu pakai sari sampai melilit satu badan kalau cakap pun belit-belit pas tu kalau kau orang gi diaorang punya kuil kau orang tengok semua tuhan dia orang seksi tu yang buat sampai mata orang india terbuntang sebab dari kecil sampai besar dihidangkan dengan benda yang membuatkan mata terbuntang.

hangkedee berkata...

kes bakar mangsa jutawan kosmatik mungkin peguam terlibat contoh terbaik peguam zaman sekarang boleh harap ke mereka ini yang licik dengan undang undang

Anok Kelate Jati berkata...

Dio nih meme kuak koya pon. Koya tu kalau dalam bahasa Kelantan maksudnya berangan-angan.

Amantoya berkata...

Majlis Peguam buat-buat tak tahu je ek? Tiada tindakan? hehehe

Arkib Blog