Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, September 12, 2010

MB Kelantan TGNA mahu orang Cina berdakwah kepada orang Melayu. hehehe!!!...

sila baca ;-)
Apalah ha ha ha... lawak,lawak...

...adakah cadangan Mursyidul Am PAS YAB Datuk Nik Aziz Nik Mat yang mahu masyarakat Islam di negara ini terutamanya kaum Melayu untuk belajar mengenai agama Islam daripada kaum Cina di Malaysia tidak akan membuat kita semua mula menjadi kurang siuman.

Alasan yang Tok Guru Nik Aziz beri ialah sebab orang-orang Cina di negeri China terlebih dulu menerima Islam jika dibandingkan dengan orang-orang Melayu di negara.

Oleh itu maka Tok Guru Nik Aziz mahu supaya orang-orang Melayu dinegara ini menerima dakwah yang disampaikan oleh masyarakat Cina di negara ini dan wajib belajar agama Islam daripada kaum Cina agar tidak ketinggalan dalam semau aspek yang berkaitan dengan agama Islam.

Mungkin selepas ini Tok Guru Nik Aziz mahu YB Tuan Haji Nga Kor Ming, YB Tuan Haji Ngeh Ko Ham, YB Tuan Haji N. Gobalakrishnan meneruskan dakwah mereka kepada seluruh umat Islam di negara demi kelangsungan hayat DAP/PAS/PKR dengan agama Islam sebagai modal dan alat kempen.

5 ulasan:

badrul berkata...

baru je dia buat lawak orang cina macam spesis amoiSIA tu boleh masuk ruang masjid bagi ceramah dekat mat2 stim tu sebab, cinapun masuk mesjid dlm. pasang mozek masjid ...hu..hu

hahn berkata...

Kalau orang percaya apa dia cakap. Akan berlaku orang Cina menyamar masuk Islam dan kerjakan orang Islam.

Bodoh betul dia ni. Dah minum air kencing Cina kita pula dia suruh rasa.

Punya lah ramai orang yang lebih arif tentang ugama di kalangan kita. Mualaf pula dia suruh dakwah orang Islam sendiri.

Kenyataannya bertentang dengan zakat dimana mualaf ada hak. Ertinya orang Islam yang membantu mualaf di segi kebendaan dan semangat. Tuhan tahu ada kekurangan pada mereka.

Ini orang yang jelas ada kekurangan pergi dakwah ke kita yang dah kematu dengan ugama sendiri.

Setakat hukum hakam dan aturan tentang Islam dari buku pun dah cukup.

Lebih dari buku tu N.ajis pun tak tau. Kalau tak, tak jadi begini.

hilbert berkata...

haaa itulah masalahnya bro Badrul, apa yang orang lain nampak TGNA tak mahu lihat. Dia mahu orang ikut apa saja cakap dia...sampai agama pun dengan mudah dipermainkan dan dipepolitikkan..

Bro Hahn,
cadangan yang dikemukakan oleh TGNA tu tak lebih dari usaha parti mereka untuk menarik sokongan masyarakat bukan Muslim dinegara ini dan jika dia ikhlas maka dia sendiri harus tunjukkan kpd rakyat dgn dia sendiri dulu belajar agama dari Kit Siang atau Guan Eng hehehe..

Mohd berkata...

Kalau pasal merepek suruhlah TGNA!

agbr47 berkata...

TGNA cakap beralas. Maksud dia adalah Cina Islam yang benar-benar menganut Islam.

agbr47: Walau apapun, cakap tu tetap masih cakap politk.

Arkib Blog