Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Ogos 26, 2010

DS Najib, putuskan segera hubungan diplomatik dengan Indonesia Jawa !

 

Kepada seluruh pemimpin-pemimpin kerajaan Malaysia, Perdana Menteri YAB Datuk Seri Mohd Najib, Timbalan Perdana Menteri YAB Tan Sri Muhyiddin, Menteri Luar Malaysia YB Datuk Seri Anifah Aman, Menteri Keselamtan Dalam Negeri YB Datuk Seri Hishamuddin...ayuh bangkitlah!!! ..bertindaklah segera keatas tindakan kurang ajar rakyat Indonesia Jawa !!!

Segera !!! ..putuskan hubungan diplomatik dengan Indonesia Jawa !!! ..putuskan segera sebarang kerjasama dengan Indonesia Jawa negara yang rakyatnya tidak punya akal fikiran yang waras !!! ..batalkan segera apa-apa juga sebarang perjanjian kerjasama dengan Indonesia Jawa yang rakyat sudah semakin tidak bertamadun !!!

Usir segera rakyat Indonesia yang berketurunan Jawa dari bumi Malaysia ini !!!

Saya sebagai salah seorang daripada berjuta-juta rakyat Malaysia yang sayangkan negara ini, saya sebagai salah seorang daripada ribuan anak-anak merdeka Malaysia yang sentiasa menjunjung tinggi kedaulatan negara Malaysia, sentiasa mahu agar bendera kebangsaan Malaysia Jalur Gemilang dijaga dengan seelok-eloknya TIDAK sanggup lagi melihat bendera negara kita dipijak-pijak oleh rakyat Indonesia Jawa yang paling hina di muka bumi ini !!!

Saya dan seluruh rakyat Malaysia tidak sanggup lagi melihat Jalur Gemilang terus menjadi mangsa dan hangus dijilat api kebiadapan rakyat negara Indonesia Jawa yang paling bangsat di dunia ini !!!

Seluruh rakyat Malaysia bersedih dengan kejadian yang sama sekali diduga akan dilakukan oleh rakyat dari negara yang penganut Islamnya adalah terbesar di dunia tetapi malang sekali mereka telah bertindak diluar batasan manusia yang normal !!!
Posted by Picasa

8 ulasan:

Jeffry berkata...

TAKPE BRO..DLM HAL NI KITA JGN IKUT RENTAK BEROK2 INDON HARAM 'J' TU. NMPKNYA KITA LEBIH CIVILISE DR BEROK2 INDON TU SBB MEREKA SENDIRI AKAN TERASA SAKIT HATI BILA KITA X LAYAN PROVOKASI MEREKA. AKHIRNYA MEREKA YG MEMBONGOKKAN DIRI MEREKA SENDIRI KEHKEHKEHKEH >:D

Jerami berkata...

Sokong putus sahaja hubungan diplomatik dengan INDO buat sementara ..halau duta mereka balik... untuk orang Indo yang masih nak tinggal kat Malaysia ni dan rasa nak jadi warganegara MALAYSIA kita bagi sahaja kewarganegaraan kepada mereka..melayukan dan Islamkan INDO2 ini untuk kukuhkan kedudukan MElayu kat MAlaysia.. cara memang dah bertahun digunakan oleh Cina komunis DAP, GERekan dan MCA untuk tambahkan jumlah orang cina sebab itu mereka menjadi bapa ayam pelacur dari cina, buka rumah urut duduk malaysia beberapa tahun mohon kerakyatan..ada setengah tu orang cina yang kaya2 tu disuruh kahwin pelacur2 untuk mudah dapat kerakyatan jadi tak heran la sorang cina komunis ada 100 gundik dan bini. Kalau korang tak percaya tengok sahaja kenyataan chua so pelik malam tadi dia nak kerajaan percepat bagi kerakyatan kepada pelacur2 mereka termasuk la di punya rakan porno...Untuk Geng BENDERA kat indo tu..jangan risau nanti aku berak banyak2 aku pos kat korang..tahi aku..tak payah la aku bayar bil indah water jamban pun dah tak tersumbat. lepas ni kita rakyat Malaysia juga boleh buat kempen kumpul tahi dan pos kepada kumpulan BENDERA sebagai bantuan kemanusiaan.. selamatkan jamban anda....pos tahi kat indo .

Afzainizam berkata...

.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•.
----==--Kami Mengucapkan---==----
Selamat Hari Kemerdekaan ke 53
'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•'
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com

yupppp sokong juga.... kang kadang mereka tak tau di untung.... kita negara serumpun sejiran... silalah jaga hubungan baik antara kita...

benda sensetif ni jangan buat main-main bendera itu maruah negara... kerana segelintir yang membuat onar... rosak hubungan kedua-dua negara...

yup sakit hati melihat provokasi mereka yang tak kesudahan tu

Apai Ngelai berkata...

sempena hari kemerdekaan ini,kita wajar bersatu padu menentang golongan jahat daripada kumpulan BENDERA ini.Kerajaan harus mengambil tindakan yang lebih tegas bagi mengajar kumpulan ini. Jika mereka kepingin sangat hendak berperang dengan kita, suruhlah mereka datang ke sini. Tangkap semuanya sebaik sampai dipelabuhan, sumbat dalam penjara dan sebat mereka 10 rotan setiap seorang. Lepas itu hantar mereka balik ke negara asal mereka seperti anjing yang dipotong ekornya..

hafez j malim berkata...

salam 1 malaysia untuk teman Hilbert..

Agak keras kenyataan saudara tapi begitulah realitinya yang berlaku bagi kita rakyat Malaysia yang terlalu cintakan negara kita. Saya juga merasa terpukul dengan tindakan tidak bertamadun sebilangn kecil rakyat Indonesia yang melanggar adab dan tatasusila terhadap jiran meraka Malaysia... ia satu virus yang semakin menular ... perasaan tidak senang mereka terhadap Malaysia saban hari semakin teruk... pandangan saya cukup mudah ia ialah tindakan irihati terhadap segala pencapaian Malaysia .... ia satu tindakan yang tidak berterima kasih atas segala kebaikan kita ... MEREKA TIDAK SEDAR !!!!!

leeza berkata...

Sedih dan tak boleh nak lelap mata berfikir betapa kolotnya pemikiran segentir rakyat indonesia yg menghina bendera kita, itu pun masih ada rakyat kita tak mahu menghayati serta hormati negara serta bendera kita. Dlm ulasan disini ada juga rakyat mereka tidak kurang untuk berperang serta mengambil sarawak juga serta beberapa pulau. Pendekatan tegas wajib diambil, kita boleh mereka yg hampir tamat tempoh permit serta PATI hantar pulang, banyak lagi warga negara miskin kita boleh bantu beri pekerja disini, tak perlu bergantung kepada orang indon aja.

http://nasional.kompas.com/read/2010/08/26/21205672/Malaysia.Perlu.Diberi..quot.Shock.Therapy.quot.

SangGuna berkata...

bro,
Yg tunjukkan kebiadapan pada bendera dan kedutatan kita kat sana adalah bendera yg rata2nya berasal dari jakarta.di jakarta itu bukan jawa sahaja penduduknya, ada org batak, org medan, org betawi, org sunda, org melayu dan mcm2 etnik nusantara lagi.
Dgn tuduhan kau menuduh indonesia jawa, itu nanti akan menonjolkan yg kau juga berfikiran sempit, indonesia bukan negara Jawa dan yg menghina malaysia bukan juga org jawa, bahkan di medan dan dibatam juga berlaku demontrasi anti malaysia, apa disitu juga dilakukan oleh org jawa?
sebenarnya di indo memang kaya dgn penganguran dan pengangur2 tu semua kebanyakannya bodoh atau dungu serta sanggup melakukan apa saja demi duit ditambah pulak dgn anasir2 media yg sememangnya benci malaysia jadi perkara2 yg tak vertamadun itu dgn mudah boleh berlaku, ditambah lagi dgn kelembapan pihak polis indo. mengawal mereka.
Tolong jaga sedikit sensitiviti org2 melayu dari suku Jawa (terutama di Johor dan selangor) kerana mereka juga adalah rakyat malaysia yg cinta dan taat pada raja dan negara.
Tempat paling byk org jawa adalah di jogja(jawa tengah) dan di surabaya (jawa timur) dan sampai sekarang Alhamdullillah masih aman tanpa sebarang demontrasi anti malaysia.

hilbert berkata...

Salam bro Jeff, Jerami, Afzainizam, Apai, Hafez, Leeza...kita semua rasa tanggungjawab bersama untuk mempertahankan kedaulatan dan maruah negara...kita rakyat Malaysia kita wajib bersuara jika negara kita berterusan dihina oleh rakyat negara lain.

Sangguna, aku hormat pandangan dan maklumat yang anda beri tapi bila hati dah hancur luluh melihat Jalur Gemilang diperlakukan sedemikian oleh warga asing maka pertimbangan kitapun hampir2 tidak terkawal...

apa2pun kita punya pandangan tetap berbeza dalam semua hal dan itulah sebab mengapa semangat patriotik rakyat Malaysia berada ditahap yang bawah sekali berbanding dengan semangat yang ada pada rakyat negara lain...

Arkib Blog