Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Mei 13, 2010

P212 Sibu - DAP 100% berbohong isu tiada kebebasan beragama !


Jika sesiapa yang baru pertama kali datang ke Bandar Sibu baik melalui jalan air seperti menaiki boat express laju dari Kuching, Sarikei, Tanjung Manis, Bintangor, Konawit, Kapit dan Igan dan juga sekiranya menaiki speedboat laju dari daerah Dalat menuju ke Bandar Sibu, apa yang anda nampak terlebih dulu sebelum kenderaan air yang anda naiki singgah ke terminal yang telah dikhas sebelah hulu Rejang Esplanned? Jawapannya mudah saja iaitu Pagoda 7 tingkat yang terletak ditepi Sungai Rejang berdekatan dengan Sibu Central Market dan juga Cross atau tanda Salib Gereja yang terletak ditengah-tengah Bandar Sibu, tetapi anda akan menghadapi kesukaran untuk mendapat kepastian dimana kedudukan Masjid dari jauh jika tidak berlegar-legar sekitar Bandar Sibu dan anda akan menemui Masjid ditempat yang agak tersorok pinggir bandar.

Dan begitu juga jika anda pertama kali datang ke Bandar Sibu dengan melalui jalan darat atau udara, setiba anda di Pintu Gerbang Sibu..pasti lambang Salib yang tersergam megah ditengah-tengah Bandar Sibu yang akan mula-mula sekali anda dapat lihat selain daripada Bangunan Shanyan, Bangunan Hock Ann(WTK), Hotel Harta Mas dan lain-lain lagi tetapi anda tiada nampak lambang anak bulan atau kubah-kubah Masjid.

Oleh itu apabila DAP mendakwa tidak ada kebebasan beragama di negara ini sebagai salah satu cara mereka untuk memperdayakan pengundi di Sibu, saya ingin minta semua orang yang baru bertandang ke Bandar Sibu agar menangkis apa yang telah disampaikan oleh penceramah DAP,PKR,PAS dalam kempen mereka dengan mencabar penceramah daripada Pakatan Pembangkang supaya mereka mengambil Bandar Sibu sebagai contoh dan tunjukkan dimana letaknya dakwaan mereka itu bahawa tiada kebebasan beragama di Sibu. Cabar mereka agar membuktikan dakwaan yang tidak berasas itu.

UNDILAH BARISAN NASIONAL !!! demi untuk kesejahteraan negara, untuk keharmonian beragama, untuk perpaduan kaum yang berterusan. Hidp BN! Hidup BN! Hidup BN!

Tiada ulasan:

Arkib Blog