Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Februari 12, 2010

Pakatan Pembangkang pemusnah Demokrasi dinegara ini !

Jika sebelum ini PKR, DAP dan PAS dari keluarga 69 Pakatan Pembangkang sering melaungkan bahawa merekalah pejuang demokrasi sebenar, pejuang kebebasan, pejuang keadilan, pejuang hak asasi rakyat serta mengamalkan dasar keterbukaan maka janganlah sesekali percaya. Semua itu adalah tipu dan pembohongan semata-mata.

Kita imbas kembali masa sebelum Kerajaan Barisan Nasional hilang majoriti 2/3 di Dewan Rakyat kepada Pakatan Pembangkang. Sebelum itu, dimana sistem demokrasi yang diamalkan didalam berbagai urusan baik dalam pentadbiran peringkat tertinggi hingga ke yang terbawah sekali jelas berjalan dengan subur manakala rakyat sangat selesa dengan perkembangan seumpama itu yang selari dengan tuntutan semasa.

Namun malang sekali apabila Kerajaan Barisan Nasional telah kekurangan 2/3 suara majoritinya di Dewan Rakyat selepas PRU-12 lalu ditangan Pakatan Pembangkang, demokrasi atau dalam ertikata lainnya iaitu dasar keterbukaan yang terlampau sehingga menyebabkan ruang-ruang kebebasan yang diberikan itu telah banyak disalahgunakan menyebabkan ada diantara sesuatu perkara pada asasnya tidak boleh disentuh kini sudah menjadi bahan ejekan dan gurauan.

Pihak Pakatan Pembangkang DAP, PKR dan PAS sudah menjadi semakin angkuh dengan kejayaan mereka kerna berjaya memperlekehkan amalan demokrasi yang sedia ada sepertimana yang diterap dalam pentdabiran Kerajaan Barisan Nasional sehinggakan membuat para pengikut serta penyokong mereka menjadi besar kepala, taksub, sombong serta angkuh dan mereka ini bebas untuk berkata apa saja tanpa ada halangan seperti membuat gambar 'superimpose' yang bertujuan untuk menjatuhkan maruah pemimpin-pemimpin tertentu dalam parti Barisan Nasional.

Tetapi kini, setelah para pemimpin dari kalangan Pakatan Pembangkang sendiri mula menyedari yang mereka juga tidak terlepas dari perbuatan yang sama sebagaimana yang mula telah dilakukan oleh blogger-blogger pro-pakatan pembangkang terhadap pemimpin Barisan Nasional maka para pemimpin Pakatan Pembangkang segera bertindak untuk menghalangnya.

Jadi kita nak bertanyalah kepada Pakatan Pembangkang, setakat manakah kebebasan atau demokrasi yang diperjuangkan oleh mereka ? Adakah maksud demokrasi yang dibawa oleh Pakatan Pembangkang hanya sah kepada para penyokong serta pengikut mereka sahaja tetapi tetap tidak kepada pihak yang lain ?

Dalam hal ini saya berpandangan, sekiranya suatu hari nanti iaitu seandainyalah Pakatan Pembangkang telah ditakdirkan dan akan diberikan peluang oleh rakyat untuk mentadbir negara ini, saya pasti dan yakin sekali bahawa demokrasi akan mati dan sebarang kebebasan akan disekat dan setiap pergerakan rakyat akan dipantau setiap masa dan ini bermakna bahawa rakyat tidak lagi boleh untuk menikmati kebebasan sepertimana masa Kerajaan Barisan Nasional memerintah.

Tiada ulasan:

Arkib Blog