Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Disember 10, 2009

1Niat. Kelantan DiDahulukan. Nik Aziz DiUtamakan.

Kesian YB Datuk Mahfuz, niat baik beliau telah dibalas oleh Tok Guru Nik Aziz dengan resepi masakan pedas cili api.

Datuk Mahfuz telah mengemukakan cadangan agar anak menantu Tok Guru iaitu saudara Ariffahmi agar segera meletakkan jawatan sebagai CEO di PMBK demi untuk menjaga serta memulihkan nama kurang baik MB Kelantan itu.

Menurut Datuk Mahfuz lagi, tak perlu bagi saudara Ariffahmi untuk menunggu sehingga bulan Mac 2010 baru nak letak jawatan kerana khuatir akan timbul pula bermacam-macam lagi isu dalam tempoh tersebut jika ianya tidak disegerakan.

Tapi malangnya apabila Nik Aziz yang begitu berang dengan cadangan Datuk Mahfuz itu sebagaimana yang diduga dengan secepat kilat telah bangkit sambil mengingatkan Datuk Mahfuz agar jangan cuba untuk memandai-mandai berhubung dengan perkara yang berkaitan isu PMBK.

Itulah, hasrat Datuk Mahfuz pada mulanya memang baik tetapi kemudiannya telah ditambahbaikkan lagi oleh Nik Aziz maka ianya telah menjadi semakin tidak baik apabila Datuk Mahfuz pula yang mungkin akan berdepan dengan "doa bala atau doa gear 5 ~ pecah perut" oleh Tuan Guru YAB MB Kelantan.

8 ulasan:

matrengganu berkata...

YB Mahfuz.. mung pung bodo jugok. Wat penda gok sibuk2 carra hal ehwal anok beranok NAjis, bukang die ambik kire pung mung kate pende .. nasib baik mung tok pakai serbang, kalu mung paka serbang mcm NAjis , soh la pale mung pung penuh dengang TAIK.

YANG GAMBI berkata...

Bro, inilah wajah sebenar pemimpin, PAS mereka boleh mengkritik orang lain tetapi bukan untuk dikritik.....

hilbert berkata...

Terima kasih Mat Terengganu atas komen ;-)

ye betul Yanggambi, itulah selalu dikatakan sebagai 'kuman diseberang laut nampak tapi balak depan mata habis kena kebas, pasal tu lah tak nampak lagi... :-))

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

Saudara hilbert....

Saya suka tajuk saudara tulis ini. Boleh saya ubah sedikit tajuk berkenaan bersesuaian dengan peel hamPAS ketika ini....

"1PAS, Kelantan DiDahulukan, N.Ajis Diutamakan"

Ok tak??? Hehe....

hilbert berkata...

Ok Shonzu, sangat setuju ;-)

terima kasih atas cadangan...

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

Salam saudara....

Saya minta izin untuk gunakan ayat "1PAS, Kelantan DiDahulukan, N.Ajis Diutamakan" untuk jadikan slogan di ruangan komen blog2 lain.

hilbert berkata...

ok Shonzu, tiada masalah... silakan saja ;-)

AbdullahUmar berkata...

Allah bersama org yang benar!!! sesungguhnya kamu semua tidak akan tahu perkara sebenar melainkan Allah semata mata... seorang ulamak, apabila dihina, dan perkara ini dibiarkan, ingatlah, allah maha adil... Manusia berilmu tdk akn meletakkan sesuatu tanpa usul periksa dan juga tidak akan menambah burukkan sesuatu yang belum tentu buruk...

Arkib Blog