Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, Julai 22, 2009

Tidak Terjejaskah Akidah Umat Melayu Jika Berterusan Begini?

Tidak mahu mengulas panjang mengenai kesesatan yang telah dilakukan oleh para pemimpin Melayu Islam dalam PAS, PKR dan DAP sejak kebelakangan ini. Cuma saya teringat bahawa dahulu puak-puak inilah yang telah tergamak mengkafirkan pemimpin Melayu dalam UMNO hanya disebabkan oleh kerjasama terjalin diantaranya dengan MCA, MIC dan lain-lain parti kompanen didalam Barisan Nasional.

Seingat saya, belum pernah pemimpin Melayu dari UMNO yang bertindak membelakangi kepentingan agama Islam walaupun UMNO bergabung dengan parti yang bukan berasaskan kepentingan Melayu dan Islam sebagaimana yang telah dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu dari Pakatan Pembangkang seperti perbuatan bekas Menteri Besar Perak Darul Ridzuan YB Datuk Seri Ir. Mohamad Nizar bin Jamaluddin serta rakan beliau.

Sementara gambar disebelah bawah ini, dengan jelas kita semua dapat melihat kelibat Penasihat PKR YB Datuk Seri Anwar bin Ibrahim, ADUN Gombak YB Azmin bin Ali, Ahli Parlimen Kubang Kerian YB Sallehudin Hj Ayub dan ramai lagi. Apakah mereka memang tidak tahu atau memang sengaja tidak mahu tahu bahawa perbuatan yang mereka ikut lakukan seperti yang tergambar dibawah ini adalah salah besar disisi agama Islam serta sangat bertentangan sama sekali dengan nilai-nilai murni yang yang ada didalam Islam itu sendiri.
Cuba kita perhatikan betul-betul, apa benda yang diletakkan diatas meja sehingga membuatkan pemimpin-pemimpin Islam PKR, PAS dan segelintir Melayu DAP tunduk atau menundukkan kepala masing-masing apabila mendekati meja itu. Yang jelas ada diatas meja tersebut ada sebotol "arak", lilin serta kayu colok yang telah dinyalakan dengan api, kuih muih dan juga bahan-bahan lain dengan tujuan untuk dipersembahkan kepada roh si mati.

Hanya pertanyaan yang ingin saya kemukakan disini berhubung dengan perkara yang telah terjadi, apakah Datuk Seri Anwar, Azmin Ali, Mohd. Nizar, Sallehuddin Ayub dan yang lain lagi selaku pemimpin-pemimpin tidak akan kembali semula kepangkal jalan dan adakah mereka ini akan terus sesat lebih jauh lagi ???

Kepada semua pemimpin tertinggi PAS, PKR sendiri dan juga sesetengah Melayu dalam DAP dimanakah tanggungjawab mereka didalam soal ini ??? Jika agama Islam melarang umatnya daripada memasuki premis perjudian seperti Sport TOTO, Magnum, Lottery, melarang umatnya minum dan makan dikhalayak ramai semasa dalam bulan Ramadan dan jika ada diantaranya melanggar segala larangan itu, maka tindakkan tegas pasti diambil.

Dan apakah tiada tindakkan akan diambil terhadap mereka-mereka seperti diatas ini yang ternyata telah mencemarkan kesucian Islam apabila sanggup untuk turut serta dalam upacara sedemikian yang secara langsung telah mengelirukan fikiran serta memesongkan akidah para pengikut mereka sendiri dengan perbuatan yang jelas sekali bercanggah dengan amalan yang dibenarkan didalam Islam. Apakah pihak yang berwajib didalam hal ehwal agama Islam hanya duduk diam saja dalam perkara ini tanpa berbuat sesuatu agar perkara seperti ini tidak akan berterusan dan supaya ianya tidak akan berulang lagi ???
Posted by Picasa

2 ulasan:

antipkrsarawak berkata...

APA KATA KALAU YANG BUAT MACAM TU ORANG BIASA ATAU NAJIB SENDIRI?

MESTI KOMEN PEDAS NIK AJIS SI TUA KUTUK TU KONDEM HABIS PUNYA!

JELAS ANWAR DAN AZMIN SUDAH TERPESONG AKIDAH! BOLEH MURTAD!

SAUDARA, TERUSKAN PERJUANGAN KITA!

hilbertmontell berkata...

Ok APS,

Itu sudah pasti..kita akan terus memperjuangkan perkara yang benar...

Arkib Blog