Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, Julai 01, 2009

DAP : Apabila Roket Mendarat Di Permukaan Bulan.

Ini dia roket yang belum pernah diisi dengan minyak bahan bakar. Nak terbang macam mana ? Selama dia diletak berdiri menegak begitu, belum pernah sekali pun roket itu berlepas ke angkasa. Jauh sekali untuk mendarat di permukaan bulan.

Yang roket tu dilengkapi dengan pelampung warna biru itu apa ke hal ? Mungkin juga itu sebagai langkah persediaan jika ia jatuh kedalam laut, maka apabila ada pelampung warna biru dipasang bermakna roket tu tidak akan terus tenggelam. Tapi, bagaimana pulak sekiranya pelampung tu tiba-tiba bocor...?

Tapi kan, jika pelampung itu tidak dipasang pada badan roket tu dan ditanggalkan, bagaimana pulak rupa bentuknya, adakah ianya akan membentuk seperti seekor ikan jerung yang ganas di tengah lautan samudera. Betul, ianya akan berbentuk sedemikian dan jika roket itu jatuh ke dalam laut, nescaya ianya musnah diserang jerung-jerung.

Tetapi, kenapa pulak roket itu di spray dengan warna merah ? Warna lain sudah tiada lagi dalam simpanan ke ? Mungkin juga. Tapi yang peliknya, ada juga asap keluar dari sebelah bawah (dubur) mula-mula keluar warna asapnya merah berkepul-kepul sebanyak 12 kepulan. Lepas tu keluar lagi asap warna biru sebanyak 4 kepulan. Tapi tak juga terbang, terbang.

Semua itu hanyalah renungan sebagai santanpan jiwa dan tiada kena-mengena dengan DAP. Semua orang tahu bahawa DAP adalah sebuah parti yang kononnya lah, mereka sendiri yang mendakwa bahawa parti itu adalah sebuah parti yang demokratik. Betul ke ?

Pemimpin-pemimpin DAP juga semua orang memang sudah tahu, bahawa mereka begitu bengang atau cepat sensitif dengan perkataan Islam apatah lagi jika di sebut begini "Negara Islam", mahu meletup bunyi roket kalau orang tersebut perkataan itu.

Sehingga pernah juga "pilot" Karpal Singh mencabar sesiapa saja yang berani mengulangi untuk menyebut perkataan itu supaya "langkah mayat dia dulu" jika mahu menubuhkan Negara Islam di Malaysia. Hari tu hampir juga dia akan jadi mayat bila terjatuh dari kerusi roda, yang lebih malang lagi...dalam kawasan Mahkamah pulak tu.

Begitu cepatnya masa berlalu dan begitu cepat juga orang lupa pada kata-kata mereka sendiri sama juga seperti cepat dan lajunyanya roket NASA terbang ke angkasa lepas. Tapi itu hanyalah sandiwara DAP semata, supaya PAS leka dan khayal apabila "tindakan demokratik" itu akan berjaya membuatkan PAS seperti berada diatas bulan yang mengambang penuh.

Ya ! ...apabila orang DAP seperti Nga Kor Ming yang telah mengaku dirinya adalah seorang yang beragama Kristian tetapi pada masa yang sama juga mengucap ayat-ayat yang terdapat didalam Kitab Al-Quran didepan orang-orang PAS sendiri lagi tu, tetapi telah diterima oleh PAS dengan tepukan serta sorakan gemuruh sebagai menandakan bahawa tindakan YB Nga Kor Ming itu sebagai perkara yang "harus" dan tidak salah.

DAP kini merasakan diri mereka telah berada pada tahap keselesaan yang agak tinggi apabila mendapati PAS sudah berjaya diperdayakan dengan berbagai tipudaya. DAP sebenarnya sudah dapat membaca dimana tempat terletaknya kelemahan sebenar yang ada pada PAS. Namun PAS sendiri tidak tahu bahawa mereka sedang diperhatikan oleh DAP dan juga tidak sedar bahawa kelalaian mereka itu telah diambil kesempatan oleh DAP. Maka siapa yang bersorak dan bertepuk sebenarnya ? DAP kah ataupun PAS ?

4 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam anak merdeka,

satu roket dah ugut bulan di Kedah, pasai roboh kandang babi deme....

hilbertmontell berkata...

Salam,

Ye betul tu., Y/Gambi, ...PR(Pro-Retak) menanti belah saja lagi...

Satu persatu mereka akan hancur...

Tanpa Nama berkata...

oooiii hilbert montel gile babi..aku nyampah tgk ko..ko ipokrit lebih laa..ko jgn menyamara jd rakyat malaysia laa..o hanye nk hancurkan malaysia..aku tau ko org siam..ko pegi laa blk negara asel ko...

hilbertmontell berkata...

ye ke T/Nama..

kembar siam kot he he..

Arkib Blog