Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Julai 13, 2009

Buang Flag: Demi Keselamatan Blog Anda...

Walaupun agak terlewat saya tahu tentang perlunya kita membuang "flag"(Benderakan blog) yang terletak diatas sekali pada blog kita, namun saya telah berjaya meniadakannya setelah menerima peringatan daripada rakan blogger http://revolusipedangsrikandi.blogspot.com yang memaklumkan supaya ianya harus dilakukan demi menyelamatkan blog daripada diganggu oleh pelawat-pelawat yang tidak bertanggungjawab atau pihak yang tidak senang dengan sesuatu perkara yang dicatatkan didalam blog masing-masing.

Cara-caranya mudah saja ;

Mula sekali kenalah buka dashboard(papan pemuka) dengan seperti biasa kita kena "daftar masuk" terlebih dulu, kemudian > tekan layout(reka letak) > klik - edit html > cari tulisan seperti mana terdapat dalam imej yang dipaparkan diatas. Untuk memudahkan lagi sila muat turunkan saja gambar diatas supaya lebih jelas untuk dibaca dan semuanya harus mengikut arahan yang ada pada tulisan merah dipetak sebelah kanan iaitu bagaimana dan dimana nak diletakkan kod yang sudah disalinkan itu.

Kod yang perlu disalin adalah ;

#navbar-iframe {
display: none !important;
}

Paste dibawah garisan putus-putus yang atasnya ada tulisan BLOGGER TEAM. Lepas itu Save dan siap lah... selamat mencuba!!!

Tiada ulasan:

Arkib Blog